Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansvar ved udsendelse af faktura

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvilket ansvar har et firma som udskriver faktura for annoncering ? Jeg indgik kontrakt om annoncering på Shopalt.dk og fik en faktura fra Net Trafik Aps, (som jeg desværre var så dum at betale !) Kontrakten lød på 12 mdrs annoncering samt udsendelse af 12x80.000 mails. Shopalt har ikke kunnet/villet dokumentere af fremsendelse af mails faktisk er sket. Derfor ønsker jeg at ophæve aftale med Shopalt, hvilket jeg meddelte Shopalt pr brev 28.11.2007 (Kopi fremsendt til Net Trafik). Shopalt har ikke reageret og de besvarer ikke tlfopkald og ej heller mails. Jeg har forsøgt kontakt til Net Trafik, som jo udskrev faktura. Kontorpersonale henviser til en navngiven person som imidlertid aldrig er på kontoret, ikke ringer tilbage på opfordring, eller altid er i møde. En bruger i dette forum ("Beskidte trådløser") har i går oplyst, at navngiven sælger fra Shopalt har ejet domaine navn til Shopalt (+ Luxustrend.dk, hvor igennem jeg også har forsøgt at kontakte ham), men at dette ejerskab skulle være givet videre til ikke navngiven person/firma. Samtidig oplyser "Beskidte trådløser" at sælgeren arbejder på en cafe i København (hvor han ved det fra oplyses ikke..)

Altså er mit spørgsmål til jer med ekspertise indenfor den slags - Hvilket ansvar har Net Trafik som udskrev fakturaen på annoncering ?

Mvh AAA

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AAA

Som jeg forstår din mail er dit problem at du ikke ved om det du har købt er blevet leveret eller hvornår det bliver leveret er det korekt?

kan du ikke oplyse lidt mere om hvornår du lavede aftalen, hvad du fik af bekræftelse, hvad stod der på fakturen, og hvor stort er beløbet.

 

 

Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Skovkjer

Jeg er ret sikker på at firmaet ikke har udsendt de månedlige nyhedsmails som de har lovet. Jeg bekræftede kontrakt med Shopalt.dk den 5.9.2007 og betalte ifølge aftale med sælger faktura udstedt af Net Trafik - kr 3.000,- ex moms den 17.9.2007. I kontrakt står at jeg er berettiget til forsidebanner fra 10.9.2007 til 10.10.2007, samt linkannonce i 12 måneder fra 10.9.2007 til 10.10.2008, samt udsendelse af 12x80.000 mails. Endvider står der at materiale skal fremsendes til en mailadresse (...@gmail.com) og at Shopalt.dk producerer bannere gratis, max en pr måned. Nederst står sælgerens navn + "Salgschef/marketing"+hans telefon nr . Herefter fulgte nogle mails frem og tilbage med materiale til annoncebanner. Den 28.09.2007 skriver jeg til sælgeren, at det ikke er muligt at tilmelde sig nyhedsmail på deres Shopalt side, hvilket jeg har forsøgt for at se hvordan nyhedsmails ser ud. Sælger skriver følgende : "Vi har lukket for tilgang på brevet på shopALT, men som sagt kommer mail adresserne fra vores andre sider, men jeg har jo din mail, så når vi sender her i aften kan du se hvordan den ser ud :-)" - dette sker ikke og jeg rykker flere gange uden at få respons. Jeg ringer til Net Trafik og får efterfølgende (23.10.2007) en mail fra en person som skriver at sælgeren er i Frankrig, men at han vil fremsende mig den udsendte nyhedsmail. Den 24.10.2007 får jeg en mail, hvor mit logo godt nok er på, samt et par links til min webshop - men ikke noget der ligner de nyhedsmail sælgeren talte om -ingen  "avis layout", ingen billeder, nærmest noget der ser ud til at være lavet i hast for at lukke munden på mig...Jeg henvender mig til et anden firma som annoncere på siden - de har heller ikke set noget til nyhedsmails, men lader ikke til at ville gøre noget ved det. Den 29.10.2007 får jeg fat i sælger pr tlf og han bekræfter at den til mig fremsendte mail selvfølgelig ikke er som den skal se ud og lover at få styr på dette, samt udsende en rigtig følgende fredag, hvis jeg mailer meteriale(igen) senest onsdag- dette gør jeg tirsdag, men ser stadig ikke noget til nyhedsmail og har lige siden ikke kunnet komme i kontakt med sælgeren, firmaet eller for den sags skyld Net Trafik som fakturabeløb er betalt til. Beløbet er vel for lille til at en advokat kan gøre noget ved det, men det irriterre mig helt vildt at min annonce ligger på en så useriøs side. Har i iøvrigt i dag hørt fra en annoncør som ligger på Shopalt, men som ikke har bestilt dette og ej heller betalt for det ! Samtidig undre det mig hvis et firma (Net Trafik aps) kan udskrive fakturaer på vegne af andre og så ikke have et eller andet ansvar.

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis nettrafik udsteder fakturaen så har de også et ansvar for at du får leveret de du har bestilt.

Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Har netop langt om længe snakket med Net trafik, som henviser til sælgeren Jari Pedersen. Han har siddet på et kontor i deres hus, men arbejdet i eget regi, men åbenbart selv skrevet fakturaer ud på deres brevpapir. De har afbrudt alt samarbejde med ham, men ved ikke hvor han kan træffes. De udtrykker at Jari Pedersen skulle have mange ufine ting på samvittigheden. Jari Pedersens tlf nr fungerer ikke mere, så han er tydeligvis ikke interesseret i at blive kontaktet !

Har du nogen ide til hvordan man får sin annonce slettet på en annonceportal, når de der står bag siden ikke tør stå ved det de sælger ??

MH AAA

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

AAA:
Har netop langt om længe snakket med Net trafik, som henviser til sælgeren Jari Pedersen. Han har siddet på et kontor i deres hus, men arbejdet i eget regi, men åbenbart selv skrevet fakturaer ud på deres brevpapir. De har afbrudt alt samarbejde med ham, men ved ikke hvor han kan træffes. De udtrykker at Jari Pedersen skulle have mange ufine ting på samvittigheden. Jari Pedersens tlf nr fungerer ikke mere, så han er tydeligvis ikke interesseret i at blive kontaktet !

 

Du bør straks bede dem om at fremsende den forklaring på mail. der er to grunde, for det første holder deres forklaring ikke vand, for hvis fakturen ikke er fra dem, hvorfor har de så oprettet dig? for det andet har denne Jari selv skrevet faktura i deres navn, bør du straks politi anmelde ham for bedrageri. Det er så politiets opgave at føre en sag mod ham.

Alt det skal du self. ikke skrive til dem, du skal bare skrive at du gerne vil have at de skriver en kort forklaring på det som de omtalte i telefonen vedr. den "falske" faktura. og så samtidig bede dem om at fjerne linket til din side.

 

Tilmeldt 27. Aug 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)