Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Standard 'Servicevilkår' og 'Fortrolighedspolitik' dokumenter til web

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er ved at færdiggøre en hjemmeside, og jeg har brug for noget standard juridisk tekst: Servicvilkår (Terms of Service) og Fortrolighedspolitik (Privacy Policy) som vi kender det fra div. hjemmesider.

Jeg skal bruge sådan nogle tekster på dansk, og jeg tænker at det må da findes på dansk, i en eller anden form for standard juridisk gældende udgave... Findes det? Bare så kan kan kopiere / indsætte teksten i min Wordpress side.

Det vil være noget lettere end at skulle finde på det selv, og så er det måske heller ikke helt holdbart i længden.

Håber i kan hjælpe :-)

På forhånd tak

Anders

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden der ikke er andre som har svaret, så kan det måske lokke de kloge hoveder ud af busken:

Har du overvejet blot at finde teksten hos dine konkurrenter eller nogen i en branche der tilbyder samme type produkt/service som dig selv? Saks teksten og ret til så den passer til det du leverer og hvad du ønsker din virksomhed skal repræsentere. Du kan eventuelt vælge en af de lidt større og mere etablerede danske virksomheder, hvor du kan føle dig sikker på at der har været en advokat inde over - hvilket vil være min anbefaling hvis du vil være helt sikker. Ellers må man jo nøjes med "godt nok".

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Tak for dit svar... Det var egenligt også sådan jeg begyndte, at kopiere teksten fra andre sider. Jeg fandt dog ud af, at det var lidt en kompliceret process, sådan at skrive / omskrive en juridisk tekst, især hvis der også skulle være en smule juridisk hold i det jeg skrev.

Da mit projekt har noget med online sikkerhed at gøre, fandt jeg det ret essentielt at disse tekster var temmelig meget i orden.

Jeg har tidligere fundet en 'Fortroligheds' lign. tekst herinde, jeg kunne bruge, så det virkede som det mest naturlige at spørge herinde igen. Jeg undrer mig dog lidt over, at der stort set ingen tilbagemelding har været, da der da må have været andre i lign. situationer før mig, men om ikke andet, så tror jeg, at jeg bliver nødt til at følge dit råd, og vende tilbage til at klippe/klistre i den tekst jeg har påbegyndt.

Mange tak for din tilbage melding alligevel.

/Anders

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Juristhjælp Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Med fare for at lyde "lidt fredags fræk" tror jeg den manglende tilbagemelding kunne skyldes, at flere firmaer/iværksættere har fundet ud af på den trælse måde, at pengene til et advokatfirma er godt givet ud, når det netop kommer til juridiske tekster.

Det kan være dyrt at forsøge at gøre det selv, når det kommer til jura og regnskaber.

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina

Jep, det var også lidt det jeg tænkte, men i samme øjemed tænkte jeg også, at sådanne dokumenter må da findes i et eller andet "standard format" som jeg som udgangspunkt bare bruge, evt. med div. små-tilføjelser... men der tager jeg måske fejl...(?)

Tak for dit input. :-)

Hilsen Anders

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:
Har du overvejet blot at finde teksten hos dine konkurrenter eller nogen i en branche der tilbyder samme type produkt/service som dig selv? Saks teksten og ret til så den passer til det du leverer og hvad du ønsker din virksomhed skal repræsentere.

Det er et dårligt råd, da du derved krænker forfatterens / firmaets ophavsret og det kan blive meget dyrt. Især på et juridisk dokument, da det ikke er ualmindeligt at kravet for en sådan krænkelse er tekstens kostpris x 2. Betalingen af et sådan krav giver ikke ret til at benyttet teksten fremadrettet.

Da du samtidig laver duplicate content (seo) er det ekstra nemt for indehaveren af teksten at finde og dokumentere din krænkelse.

Det er til gengæld tilladt at 100% omskrive teksten, men så kan teksten meget vel ændre juridiske virkning.

Terms of service bliver nok meget svært at finde et standarddokument til, da denne er meget individuel alt efter dit produkt/service. I mange brancher er det værd at overveje at supplere med forsikringer, som dækker ansvar m.m.

Men hvis det er en almindelig webshop kan du finde/købe standard dokumenter ved f.eks. at søge på 'standard forretningsbetingelser' på google.

Du skal være særlig opmærksom på de nye EU-krav til webbutikker: http://www.horten.dk/Nyhedsliste/2016/Januar/Ny-online-klageportal-og-krav-til-webbutikker 

Privacy Policy er blevet ekstra vigtig efter vi har fået cookielovgivningen. Hvis du søger på 'cookie law' kan du læse om krav m.m.

Der er også mange cookie law plugins til wordpress, hvor der er brugbare standard tekster.

---

Bedste løsning er at hyre en jurist, men det kan meget vel koste en del.

Mvh. Karsten Sønderup

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

Mange tak for dit svar. Jeg beklager mit sene feedback, men jeg havde ikke set din besked, jeg havde ikke fået en mail omkring din besked.

Jeg kan godt se hvor det her går hen, så jeg bliver jo nok nødt til at få en jurist til at kigge på det, måske endda en med onine erfaring.

Hilsen Anders

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)