Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke butik.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle jeg er ny her og håber på lidt hjælp i forhold til lukning af moms nummer osv.

Jeg har planer om at starte med at studere igen, og skal i en kort periode være på dagpenge.

Jeg har tænkt mig at lukke ned fra d. 30/6-2016, jeg har ingen gæld og skylder ingen penge til nogen i min virksomhed.

Den er registreret som enkeltmands virksomhed og har eksisteret siden 2004.

Mit spørgsmål lyder på hvis jeg lukker mit moms nummer hvilket jeg skal for at kunne få dagpenge, skal jeg så sørge for at 

indberette moms og ikke mindst års regnskab inden jeg lukker det ned?

Når jeg lukker midt på året skal jeg så huske at nul indberette moms for andet halvår selvom jeg lukker cvr. efter 30/6? eller har det ingen betydning hvis der ingen omsætning er for andet halvår.?

Hvad gør man i forhold til regning fra revisor for at lave regnskab færdig, skal jeg få en regning så jeg kan forudbetale deres arbejde så jeg er sikkert på fradrag for moms og skat?

Kan man overhovedet indberette regnskab før tid?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du skal vente på vores gode Aminoven - John Hannover.

John har altid gode svar og henvisninger. Der er naturligvis også andre. Lad os se hvem der kommer først.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved lukning skal du lave slut regnskab den dag du lukker og du skal indberette moms til det er lukket og er det efter 30/6 ja så skal der indberettes for 3 kvartal eller andet halvår 

Inden lukning så skal alt du har købt af aktiver ud igen, også alt straksafskrevet
Varer skal ud til indkøbspris hvis du selv udtager dem
Aktiver i øvrigt (ex computer osv . Skal ud til markedspris du skal søge at dokumentere via f.eks. DBA . Eller ved salg til ren 3. person
Momsen for dine salg til dig selv af aktiver skal være fuld moms i anskaffelsesåret og så 20% ned hvert år til momsen er 0% efter 6 år. Den retter sig dermed efter opr. Pris og ikke den pris du tager ved salget til dig selv

Du kan bede revisor om en fast pris og så afsætter du det som udgift så det er med i lukkeregnskabet

Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html som beskriver meget mere om det at lukke en virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)