Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste fragt på palle / Stykgods

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra glostrup
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle 

Jeg ved det har været oppe at vende før, men jeg er lige ved at opgive at sælge noget grundet total useriøs transport branchen.

Er der nogle der har GODE erfaringer med nogle transport firmaer i Danmark. 

Der kan håndtere pakker som er eksempelvis 153cm X 28 x 28 og vejer eksempelvis 28 kg

En typisk forsendelse kunne være.

4 kolli

1- 153cm x 28 x 28 vægt 28 kg

2- 43cm x 49 x 20 vægt 6,5 kg

3- 43cm x 40 x 20 vægt 4,5 kg

4- 43cm x 49 x 20 vægt 9 kg

Dette er en typisk leverance og jeg kan ikke finde nogle der kan fragte disse ting til en priser 

hvor jeg kan sælge mine produkter og så være konkurrencedygtig på fragten :-)

Markedet for transport er ikke blevet bedre siden Postnord "danskkorruptmonopoltransport.dk Cool" har overtaget den sidste seriøse udbyder.

Der skalvære mulighed for afhentning på vores lager.

Jeg har været inde og læse indlæg men der er ikke noget der omhandler pakke af den størrelse

 

God dag 

Birkelev

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Der er da mange udbydere:   DVS, danske fragtmænd, DAO, GLS, Bring ......

Fra glostrup
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg ved der mange udbydere jeg spurgte efter hvem der var gode erfaringer med. Er Træt med træt på for at få lavet nye aftaler hele tiden :-)

Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er at hvis man ikke sender den type forsendelser regelmæssigt og har en fast aftale med en transportør, er det nogle fuldstændig vandvittige priser man kommer til at betale.

For et stykke tide siden faldt jeg så over http://www.pakke.dk/ som har aftaler med forskellige transportører. Jeg har brugt dem et par gange og er meget tilfreds.

De gange jeg har sendt paller, har prisen været næsten det halve af hvad jeg tidligere gav. Udenlandspakker med UPS er også MEGET billigere end jeg selv har kunnet aftale med UPS.

Fra glostrup
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har sendt den samme type vare siden 2012 hver dag / uge

priserne er steget til mere end det dobbelte de sidste 8 måneder:-)

 

 

 

Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så burde du nok selv kunne lave en fornuftig aftale med en fast transportør.

Prøv evt. alligevel at oprette en gratis konto på http://www.pakke.dk så kan du med det samme se hvad din forsendelse ville koste, hvis den bestilles via dem.
Jeg sender 3-4 pakker dagligt og ca. en palle om måneden, og blev temmelig overrasket over hvor meget jeg kunne spare i forlod til mine egne aftaler.

Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan for øvrigt sende indenlandspakker på op til 30Kg med Postdanmark.

Igen var det nogel fuldstændig vandvittige priser jeg fik på en individuel aftale med Postdanmark, endda med alle mulige ”sjove” tillæg, så der køber jeg pakkelabels til en langt lavere pris via www. pakkelabels.dk (som har aftale med både Postdanmark og GLS).

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birkelev

Nu kan jeg ikke huske hvem det er de samarbejder med på Sjælland, men prøv at kontakte Brink Transport (Ikke Bring, men Brink), de har en samarbejdspartner på Sjælland og vil tro at priserne gengældes uanset hvor man bor. Hvis dine varer vil kunne sendes som pakke, hvilket jeg tror, så vil de kunne gøre det til en meget attraktiv pris med afhentning hos A og levering hos B. Palletransporter klarer de også, og er heller ikke dyre. Nu ved jeg ikke hvad du ellers giver, men prøv at give dem et kald - er selv godt tilfreds :)

 

Fra glostrup
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

DAGENS LÆRDOM!  STOL ALDRIG PÅ DINE LEVERANDØRE

Alle der evt. skulle bruge Postnord til stykgods burde læse her og tjekke deres faktura.

Tak for jeres tilbagemeldinger og forslag i dag . :-)

OBS! Blot for ikke at få alle mulige andre påstande og en ligegyldig debat. omhandler denne tråd udelukkende Stykgods som fylder mere end standard pakker,  vejer op til 100kg for den tungeset enhed og overskrider standard pallemål.

Hold ud og gå efter et svar det giver resultat!

Efter jeg har brugt alt for lang tid i dag på at finde en ny løsning på min fragt opgaver og presset på for at få et svar på hvorfor og hvordan Postnord pludselig kan tillade sig at hæve priserne til det 3 dobbelte og ændre deres afregnings principper uden at skrive det eller informere om det blot fordi vi er overgået til at booke stykgods på Pacsoft har jeg nu fået et positivt resultat.

En konsulent med røde øre ringer i eftermiddag og fortæller mig jeg har ret i at deres nye afregnings form er forkert ! Ok siger jeg, det lyder spændende du har flere gange i dag oplyst mig om at den pris jeg fik var den rigtige og det kunne du ikke gøre noget ved. og hvis jeg skulle have en billigere pris skulle jeg have minimum 1000 forsendelser om året. og så ville jeg stadig kun opnå en lille besparelse.

Hvordan kan det være i pludselig har set noget andet? Det vidste han ikke, men han måtte erkende at min vedvarende påstand om at hvis det var deres pris politik kunne de lige så godt fjerne alle oplysninger og opsige alle kundeaftaler med mindre virksomheder for der er ikke nogen der kan betale disse beløb, og det havde givet dem en tvivl om min påstand var korrekt. og det var det den.

Hele problematikken opstod da jeg i starten af 2016 ( efter selv at have rykket for den ) fik en ny opdateret prisliste med zone priser på den form for stykgods jeg sender. Priserne er faktisk super fine og det ser rigtigt godt ud. Da jeg så får afregningen viser det sig at de forholdsvis lave priser bliver afregnet pr kolli i en samlet forsendelse. !!!

Pris eksempel.

1. 0-50 kg stykgods fra 2600 til Skagen koster på prislisten 178 kr. hvis så forsendelsen består af 4 kolli, stadig inden for de 50 kilo ganger vi det 4. ALTSÅ 4x178+ olietillæg samlet pris 735 kr. ekskl. moms.

2. 100-150 kg stykgods fra 2600 Glostrup til 6800 Varde pris ifølge prislisten 275 kr. men igen er det 4 kolli så vi ganger da lige med 4 og tillæg samtidig olie tillæg. samlet pris 1200 kr.

Disse priser kan ingen betale..

Det viser sig så at jeg åbenbart som den eneste har opdaget at deres fine system til at Booke Stykgods laver fejlafregninger og det har det gjort hele året siden de første kunder blev flytte over på pacsoft med deres stykgods.

Den lidt stille men nu meget flinke konsulent kunne fortælle mig at jeg selvfølgelig ville få krediteret det de havde fejlfaktureret men at fejlen fortsat er der, jeg skal så til næste måneds afslutning sørge for at oplyse dem igen hvor fejlene er og så vil jeg igen få krediteret fejlen.

De kunne ikke fortælle hvornår fejlen blev rettet men de er nu begyndt at arbejde på det. Hmmm.

Hvis jeg ikke var inde over vores fragt priser og  blot lod bogholderen betale og bogføre var dette aldrig blevet opdaget og det kunne i år have kostet os mere end 150.000 kr. lige fra bunden.

Tiden er blevet brugt det kan vi klare men måske også en tydelig reminder om at alt skal kontrolleres hele tiden også selv om der er lavet faste aftaler med store " "professionelle" leverandører.

God Aften

Birkelev

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)