Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing af computer/gadgets til private - er det en god ide?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Jesper_nl:
Lige inden du går for langt ind i den tanke, så skal du tænke på at udlånsvirksomhed er omfattet af krav om godkendelse hos Finanstilsynet, hvilket igen medfører både økonomiske og administrative pligter

Det er nu ikke nødvendigt at stå for selve leasingen selv. Der findes virksomheder som tilbyder at tage den finansielle del af sagen, det kaldes vist forhandlerleasing. 

Vi er vel enige om leasing og udlån/afbetalingskøb ikke er det samme?

Trådstarter nævner (og jeg svarer) på om det er en idé at tilbyde lån/køb på afbetaling som en forretningsmodel i stedet for reel udlejning. Og der nærmer man sig noget hurtige kravet om godkendelse hos Finanstilsynet.

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Vi er vel enige om leasing og udlån/afbetalingskøb ikke er det samme?

Ja, jeg har selv tidl. haft en aftale med et leasingselskab hvor jeg kunne lukke en ordre med kunden, købe udstyret, sælge det til leasingselskabet og så indgik de en leasingkontrakt med kunden.

Google forhandlerleasing, der er flere selskaber der tilbyder den service.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Jesper_nl:
Vi er vel enige om leasing og udlån/afbetalingskøb ikke er det samme?

Ja, jeg har selv tidl. haft en aftale med et leasingselskab hvor jeg kunne lukke en ordre med kunden, købe udstyret, sælge det til leasingselskabet og så indgik de en leasingkontrakt med kunden.

Eller på samme måde som "nærmest" alle nye leasingbiler bliver solgt/udlejet. 

Men igen, bare man husker på om man lejer ud eller reelt låner penge ud. Det er stadig min pointe til trådstarter.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Eller på samme måde som "nærmest" alle nye leasingbiler bliver solgt/udlejet. 
Men igen, bare man husker på om man lejer ud eller reelt låner penge ud. Det er stadig min pointe til trådstarter.

Ja, men som med bilforhandlerne er det jo ikke forhandlerne der låner pengene ud, man formidler det blot leasingen/finansieringen/lånet.

Dengang jeg kørte den model havde jeg ingen risiko, til gengæld tjente jeg heller ikke noget på leasingen. Jeg skulle dog ikke have produktet tilbage, så situationen var lidt anderledes end trådstarters. 

Tilmeldt 21. Dec 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er lidt i at det er var i leasing jeg ville tjene de ekstra penge så det kunne blive en god forretning. Det er lidt svært hvis jeg skal give det videre til et andet firma som skal have alle de gode penge. 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)