Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg droppe online betaling?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at droppe online betaling på min webshop, for i stedet blot at sende en faktura med pakken. Jeg har gjort det nogle gange hvor kunderne har spurgt om det, da de ikke var trygge ved at betale online.

Den helt store fordel er at man fjerner noget usikkerhed hos kunden, som ikke risikerer at blive snydt ved ikke at modtage pakken eller at varen ikke lever op til det lovede, og kunne påvirke konverteringsraten positivt. Derudover sparer man selvfølgelig også gebyr til gateway og indløser.

Ulempen er at man skal bøvle med folk som ikke betaler. Kunne derfor godt tænke mig at høre fra nogle som erfaring med dette. Er det en god eller dårlig idé?

/Nicolai

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PashminaWear:

Ulempen er at man skal bøvle med folk som ikke betaler. Kunne derfor godt tænke mig at høre fra nogle som erfaring med dette. Er det en god eller dårlig idé?

Netop derfor vil jeg ikke anbefale det. Hvis du sælger produkter til 25 - 50.000 kr., og sælger 3-4 om måneden så kunne det måske overvejes. Du giver dig en masse ekstra arbejde. 

Tilmeldt 31. Aug 15
Indlæg ialt: 92
Fra  Firma firma Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt vil jeg ikke anbefale det og jeg mener ikke, at man skal ændre forretningen fordi nogle enkelte har spurgt om det.
For mit eget vedkommende vil jeg nok opfatte en webshop uden online betaling som en mindre seriøs virksomhed - det alene kunne få mig til at shoppe videre på en anden shop.

Når det så er sagt tilhører jeg langt fra målgruppen, som køber tørklæder. Hvis du mener, at din målgruppe er mere tryg ved at få en faktura, skal det selvfølgelig prøves af - du kender trods alt din målgruppe bedre end os andre :)

Det fleste shopsystemer giver mulighed for at vælge flere forskellige betalingsmetoder i check-out. Her kan du tilføje muligheden med "betale efterfølgelig - faktura i pakken".

Du skal være forberedt på, at der er mere administration, for sene betalinger, der skal sendes rykker og visse folk betaler aldrig. Derfor skal du selvfølgelig gøre dig overvejelsen om, hvorvidt om/hvornår dårlige betalere skal sendes til inkasso.  

Husk; der skal uendeligt mange glade kunder til at opveje den negative publicity en sur kunde kan give (også selvom det er kunden der er en klovn og ikke har betalt)

 

Det kan sagtens være at lige præcis din webshop fungerer bedst uden online betaling - men jeg mener ikke du skal slå væk fra online betaling fra den ene dag til den anden. Test først, om det er noget folk faktisk har lyst til at bruge.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

I har nok ret. Jeg tror jeg vil starte med at tilbyde det som en betalingsmulighed og så de hvordan det går. Tak for input.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)