Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af konkurrenters navn og/eller produktnavn i Google Adwords

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Majbrit Ørtz:

Jeg giver dig fuldstændig ret, men jeg efterspørger hvad der er lovligt og hvad der ikke er lovligt...

Har du læst på den tekst der er linket til?

Det er ikke god markedsføringsskik at misbruge andres navne/brands osv.

Håber da ikke at du arbejder med markedsføring for andre, og dermed ødelægger deres forretning.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

@Fru Hartmann

Jeg er udmærket klar over at der noget der hedder etik osv. - jeg forstår dog ikke hvorfor du starter på beskyldninger og hentydninger om jeg at ødelægger nogens forretning? En underlig drejning af et "simpelt" spørgsmål. Jeg er ikke ude efter en stor diskussion om moral osv, jeg har blot brug for at vide hvad lovgivningen siger, og er lidt uforstående over hvorfor du begynder at gøre dig til dommer over hvad jeg måske og måske ikke gør online?

Jeg synes vi skal lukke den her, jeg vil rigtig gerne se hvad der kommer frem af gode links som svar på spørgsmålet

De bedste hilsner

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor spørge, om det er lovligt.. Når du ikke vil bruge det??

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ret sikker på der ingen lovgivning er omkring brugen af et varemærke i eksempelvis Google adwords, i.e. er det ikke ulovligt.

Men varemærkelovgivning siger at man ikke må krænke andres varemærker, så hvis du eksempelvis bruger et varemærke X i en sammenhæng hvor varemærke X mener du krænker varemærket kan vedkommende komme efter dig. 

F. eks, hvis jeg solgte min egen Cola og i min keywords angiv CocaCola, vil jeg mene CocaCola kunne komme efter mig idet jeg misbruger deres registreret varemærke til at sælge min egen Cola.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Alsbjerg Hørup:

Jeg er ret sikker på der ingen lovgivning er omkring brugen af et varemærke i eksempelvis Google adwords, i.e. er det ikke ulovligt.

Men varemærkelovgivning siger at man ikke må krænke andres varemærker, så hvis du eksempelvis bruger et varemærke X i en sammenhæng hvor varemærke X mener du krænker varemærket kan vedkommende komme efter dig. 

F. eks, hvis jeg solgte min egen Cola og i min keywords angiv CocaCola, vil jeg mene CocaCola kunne komme efter mig idet jeg misbruger deres registreret varemærke til at sælge min egen Cola.

Det giver ingen mening... Hvis der ingen lovgivning er, så kan Coca Cola jo heller ikke komme efter dig i dit eksempel. Coca Cola vil kun kunne gøre noget, såfremt loven siger, at det er ulovligt. Ergo må der også være en lov der siger, at brug af andres varemærker i f.eks Adwords ikke er lovligt :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Coca cola er et beskyttet varemærke og brand.. Dermed overtræder du vel markedsføringsloven hvis du udnytter deres brand..

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke ulovligt at bruge så længe du ikke krænker væremærket. Det er jo op til den enkelte ejer at vurdere hvornår væremærket er krænket - så det giver totalt mening det jeg skriver.

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det siger jeg heller ikke.. Men mon ikke det kan blive rigtig dyrt at krænke et varemærke.. Når der kommer et brev fra dem vedr. Hans brug af konkurrentens navn..☺️

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)