Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

advokat med speciale mod revisorer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved siden af mit fuldtidsjob driver jeg en meget lille hobby virksomhed og har 12. kunder og en omsætning på under ½ million kroner. Jeg oplever desværre at min statsautoriserede revisor i den grad udnytter mig og sender regninger der er 100% over det aftalte beløb. Den sidste faktura ser jeg mig nødsaget til at afvise da han klart går over stregen i forhold til samarbejdsaftalen og jeg forventer at han vil sende den til inkasso. Jeg tager gerne i retten da jeg har mine skriftlige beviser på plads. Han reagerer overhovedet ikke på mine mails hvor jeg har opsagt samarbejdet.

Er der nogen der ved om der findes advokater med speciale mod bl.a. revisorer?

På forhånd tak.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det ikke "kun" mig der har haft sådanne oplevelser.

Via en hjemmeside, der nævnes en del her, fik jeg et tilbud på årsregnskab. Kr. 8.000,00 - 10.000,00. (Tilbud via email).

Modtog en regning på kr. 34.000,00, der skulle betales inden materialet ville blive udleveret. Jeg gjorde indsigelser og fik trusler om alverdens ting.

Så kom en inkassoskrivelse fra deres advokat. Besvaret med kopi af den gemte email. Så blev den sag lukket. Og materialet blev beholdt. Jeg måtte så selv løse det regnskabsmæssige.

Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, nogen tror de kan løbe om hjørnerne med de små hvilket ikke altid er tilfældet. Jeg mener mine beviser er så gode at jeg tar hele turen gennem retssystemet hvis det måtte blive nødvendigt.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En sådan sag kræver ikke særlig kompetence. Dvs. de fleste advokater kan sagtens tage sådan sag, men der er selvfølgelig forskel på, hvor dygtige vi er. Dvs. hør dine venner ol. hvem de kan anbefale.

Det afgørende er den indgåede aftale. Det juridiske udgangspunkt er, at hvis arbejdet udføres efter regning, så skal du betale det revisoren kræver, medmindre det er klart urimeligt.

Inden sagsanlæg vil jeg dog anbefale dig, at du tager fat i Responsumudvalget i Foreningen af statsautoriserede revisorer www.fsr.dk, da de enkelte fags fagorganisationer ofte er de hårdeste til at dømme i egne række (pga. vil undgå indblanding ifa. lovindgreb:))

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Rikke Wagenblast Sørensen:
Inden sagsanlæg vil jeg dog anbefale dig, at du tager fat i Responsumudvalget i Foreningen af statsautoriserede revisorer www.fsr.dk, da de enkelte fags fagorganisationer ofte er de hårdeste til at dømme i egne række (pga. vil undgå indblanding ifa. lovindgreb:))

Nu "dømmer" responsumudvalget ikke men udtaler sig. En udtalelse som kun er vejledende og ikke bindende for hverken revisor eller domstolene. Dertil kommer en sagsbehandlingstid på op til 6 måneder eller mere.

Her er der ingen grund til sagsanlæg fra trådstarter. Han har gjort indsigelse mod fakturaen og så er udspillets revisor.

Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke og tak for dit indlæg. Jeg har forespurgt de jurastuderendes retshjælp og hørt om deres vurdering. Ud fra det materiale jeg har indsendt er min sag meget klar til fordel for mig, så jeg har gjort det, at jeg har betalt ham op til det aftalte beløb (vi havde en klart skriftlig aftale om at beløbet max. måtte være 10.000 kr pr. år og at de ikke påtog sig andre opgaver (der ville føre til en overskridelse af de 10.000 kr) før min accept hvor jeg så ville modtage besked via mail eller telefon.

Så jeg har nu opsagt samarbejdet med ham og sendt ham en skriftlig mail som er blevet læst. Jeg beder det statsautoriserede revisor selskab om at stoppe med yderlige opgaver og afventer blot at han vil sende sagen til http://www.domstol.dk/om/reform/Indholdsreformerne/smaasagsproces/Pages/default.aspx

Ha` en god dag.

Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal nævne at jeg selvfølgelig lige ringer til www.fsr.dk for at se om de kan finde en løsning uden retssag.

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

vædderen:

Hej Rikke og tak for dit indlæg. Jeg har forespurgt de jurastuderendes retshjælp og hørt om deres vurdering. Ud fra det materiale jeg har indsendt er min sag meget klar til fordel for mig, så jeg har gjort det, at jeg har betalt ham op til det aftalte beløb (vi havde en klart skriftlig aftale om at beløbet max. måtte være 10.000 kr pr. år og at de ikke påtog sig andre opgaver (der ville føre til en overskridelse af de 10.000 kr) før min accept hvor jeg så ville modtage besked via mail eller telefon.

Så jeg har nu opsagt samarbejdet med ham og sendt ham en skriftlig mail som er blevet læst. Jeg beder det statsautoriserede revisor selskab om at stoppe med yderlige opgaver og afventer blot at han vil sende sagen til http://www.domstol.dk/om/reform/Indholdsreformerne/smaasagsproces/Pages/default.aspx

Ha` en god dag.

Uden på nogen måder at kende til beviser m.m. i den her sag andet end hvad du skriver, så tror jeg næppe du kommer til at høre mere fra den revisor eller virksomheden hvor han er ansat. De gider da ikke forfølge et så "lille" krav, når alt det skriftlige ikke peger i deres retning.

vædderen:

Skal nævne at jeg selvfølgelig lige ringer til www.fsr.dk for at se om de kan finde en løsning uden retssag.

Inden du bruger alt for meget krudt på den her sag, bør du nok vide;

FSR løfter ikke en finger i den her sag i forhold til mægling.

De kan på anmodning, via responssumudvalget komme med en udtalelse. Men det er fuldstændig unødvendigt at tænke i de baner, med mindre revisoren trækker dig/din virksomhed til retslig inddrivelse. Hvis de bare krediterer og ellers ikke foretager sig mere, ja så er der heller ikke noget at udtale sig om.

Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)