Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vareprøver fra Kina, import pris og privat eller erhvervskøb?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i dialog om nogle vareprøver jeg godt kunne tænke mig at få hjem fra Kina og teste.

Den proforma faktura jeg har fået viser at de har en aftale med DHL som løber op i 87 Dollars. Kan dette ikke gøres billigere?

Det handler om 12 vareprøver, hver prøve er 125x176mm og bliver pakket i en samlet kasse. Vægten er under 5 KG.

Derudover når det handler om vareprøver, så kan jeg få dem gjort værdiløse på fakturen og stemplet som værende ikke til videresalg. Vil det bedre kunne betale sig at importere dem som privat end at importere dem igennem firmaet? (Jeg er importregistreret).

Takker på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det er erhvervsmæssig må du ikke importere privat så du skal via firmaet (eller kan told retunere/låse varen).

Hvis vareprøverne er gjort værdiløse (og det er ikke på fakturaen men selv prøven som ex stemples "sample" - klippes i et ærme eller andet som gør de ikke kan sælges og ikke har værdi) så kan faktura være vareprøve uden værdi også (og told kan så kontrollere)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John.

Vil det være nok at stemple på varekassen, altså den varen sælges i? Bare så jeg kan vidergive det til sælger.

Hvis varene er værdiløse, så skal jeg vel kun betale moms/told mm. af fragt, eller har jeg helt misforstået dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mnemiq:

Tak John.

Vil det være nok at stemple på varekassen, altså den varen sælges i? Bare så jeg kan vidergive det til sælger.

Hvis varene er værdiløse, så skal jeg vel kun betale moms/told mm. af fragt, eller har jeg helt misforstået dette?

varen skal være sådan at den ikke kan sælges - som sagt stempel på selve varen - et klip i skyggen på kasket - i ærmet på t-shirt osv - Er varen fuldt salgbar vil told ikke skulle godkende at den bare markeres som sample without value - det er ikke nok at stemple kassen som sådan, for varen kan jo stadigt har en fin værdi

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver mening. Det jeg skal impotere er LED pærer, så er ikke lige helt sikker på hvordan jeg kan gøre dem usalgsbare uden at ødelægge dem.

Ved du noget om hvilke transportselskaber der kunne være interessante vedr. transporten fra Kina? Jeg har indtil nu fået et tilbud fra DHL, men de er meget dyre og ved ikke rigtig hvilke selskaber der er billigere end dem.

Fra Klovborg
Tilmeldt 21. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Fra  BPY Chinadirect Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mnemiq

For din transport er det en ok pris, normalt koster en pakke med DHL på under 500 gr. 290,00 kr.

Få afsender til at lave en proforma faktura med en værdi på 5 USD, så har du ingen problemer mht. told

Mvh. BPY Trading

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg ikke har travlt, er det så ikke muligt at få det tilsendt på en langsommere og billigere måde eller er det helt umuligt når det er så lille en ordre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mnemiq:

Da jeg ikke har travlt, er det så ikke muligt at få det tilsendt på en langsommere og billigere måde eller er det helt umuligt når det er så lille en ordre?

det kan du jo sagtens høre dem om - evt om China mail kunne være billigere men søfragt for så små ting er nok ikke sagen. Hør dem om der er billigere alternativ - og lade være med at lave toldsvindel ved at bede om proforma faktura på andet den den korrekte værdi. Det kan told dels formentlig konstatere - + ved en kontrol vil du have betalt noget andet end proforma fakturaen.

Tolden i sig selv er sikkert relativt små penge så brug ikke tid på den bekymring - eller bed dem sikre at varen kan ses som vareprøve og fakturere som det hvis det er livet om - bare ikke fiktiv lav værdi

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Mnemiq:

Da jeg ikke har travlt, er det så ikke muligt at få det tilsendt på en langsommere og billigere måde eller er det helt umuligt når det er så lille en ordre?

det kan du jo sagtens høre dem om - evt om China mail kunne være billigere men søfragt for så små ting er nok ikke sagen. Hør dem om der er billigere alternativ - og lade være med at lave toldsvindel ved at bede om proforma faktura på andet den den korrekte værdi. Det kan told dels formentlig konstatere - + ved en kontrol vil du have betalt noget andet end proforma fakturaen.

Tolden i sig selv er sikkert relativt små penge så brug ikke tid på den bekymring - eller bed dem sikre at varen kan ses som vareprøve og fakturere som det hvis det er livet om - bare ikke fiktiv lav værdi

vh John H

Okay det er jeg med på. Vil forsøge at høre hvad jeg kan få af priser, synes dog umiddelbart at 500 kroner for så lille en forsendelse virkede af meget, men det er jo nok det dét koster.

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)