Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu en Modtagerflex ordning problematik, som Post Danmark nægter at tage sig af?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har denne sag, som jeg synes er noget krøllet og udvikler sig efterhånden til noget større....

En kunde har købt en varer hos mig og varen er bortkommet hos kunden.

Iflg kunden selv, har kunden en modtagerflex aftale med post danmark om, at pakker kan afsættes foran kunden hoveddør. Iflg kunden får kunden en besked fra post danmark om, at pakken er afsat ved kunden bagdør. Men kunden har ingen bagdør. Eftersom kunden ikke har en bagdør, så erkender post danmark iflg kunden, at post danmark har lavet en forkert levering (så påtager de sig vel ansvaret?)

Jeg mener ikke, at jeg er en del af kundens aftale med post danmark, men iflg kunden insistere post danmark gentagne gange overfor kunden, at det er afsender der skal indgive et krav om erstatning. De skriver således til min kunde:

"VI KAN IKKE ERSTATTE FORSENDELSEN

 Vi har undersøgt din efterlysning af forsendelsen med stregkodenummer xxxxxxxxx sendt den 02-05-2016.

Forsendelsen er sendt med DPD. I følge DPD`s forretningsbetingelser skal alle reklamationer på pakker sendt med DPD, stiles til afsender af forsendelsen.

Sagen afsluttes mellem afsender og Post Danmark.

Du kan læse mere om DPD's produkter og erstatningsregler i forretningsbetingelserne på Post Danmarks hjemmeside - 

http://www.postdanmark.dk/da/erhverv/kundeservice/produktinformation/Sider/forretningsbetingelser.aspx

 Vi undskylder ulejligheden, du har haft på grund af sagen."

Nu er det bare sådan, at jeg er dropshipping forhandler. Min leverandør er tysk og min leverandør anvender tyske DPD som deres transportør. Hvilket beløb skal min leverandør lave reklamation/erstatningskrav på? For at gøre det nemt, så lad os sige, at kunden har købt varen for 2500 af mig og jeg køber den for 2000 af min tyske leverandør. Hvilken reklamations/erstatningskrav kan min leverandør gøre og hvem modtager erstatningen? Hvis min leverandør reklamere over en vare til en værdi af 2000 (som jo er den pris de kender), så får min kunde jo ikke en erstatning, som svarer til kunden værditab og kunden kan ikke bare købe en ny vare. Jeg ved faktisk ikke om min leverandør vil reklamere over en værdi som svarer til mit salg, hvilket jo er 2500, så kunden kan købe en ny vare hos mig.

Jeg har allerede brugt mange timer i telefon med post danmark for at gøre dem bl.a. opmærksom på, at jeg egentlig kan være ret ligeglad med deres aftale med min kunde og ikke vil blandes ind i sagen, for så risikere jeg også at min kunde kun får 2000 gennem min leverandør. Så jeg har umiddelbart den holdning, at min kunde har et erstatningskrav over for post danmark og post danmark derfor bare skal blande mig og min leverandør inkl. DPD udenom!!

Jeg bruger stadig kun tid på denne sag fordi jeg gerne vil hjælpe min kunde og yde min kunde en ekstra god service, men nu begynder min kunde så også at beklage sig og kunden mener jeg bare bør sende kunden en ny vare og så lige fikse det med post danmark bagefter, for kunden vil altså have sin vare NU! Jeg har prøvet at forklare kunden at jeg faktisk kun prøver at hjælpe kunden og jeg derfor mener, at min kunde bør meddele post danmark, at kunden er ligeglad med DPD/afsender, fordi kunden har en aftale med post danmark - for ellers risikere kunden faktisk, at kunden kun får 2000 i erstatning.... D.d. er jeg endda blevet ringet op af kundens nabo, som pakken MULIGVIS er leveret hos og naboen sørger nu hvorfor jeg ikke "tager noget ansvar og sender kunden en ny vare" - så nu står jeg i en situation hvor jeg faktisk selv synes jeg prøver at hjælpe kunden og samtidig føler jeg pludselig at kunden ikke fatter det og bare mener jeg er skurken og så også gør mig til skurk over for nabo og måske endda familie, venner og bekendte. Jesus jeg føler pludselig myt "navn og ry" trukket gennem mudderet, man skal igennem meget.......

Jeg har umiddelbart den holdning, at hvis ikke kunden havde en Flexleveringsaftale med Post danmark, så ville post danmark have taget pakken med retur og lagt en seddel, hvorefter min kunde kunne have afhentet varen hos post danmark. Så får mig at se er det egentlig kundens egen sag. Er det forkert af mig, at "trække på skuldrene" og sige til min kunde, at det udelukkende er en sag mellem kunden og post danmark, når jeg nu også forklarer kunden, at det faktisk er for at hjælpe kunden (selvom kunden muligvis har svært ved at forstå, at dette er for kundens egen skyld), at jeg gør det og dermed "tvinge" min kunde til at gøre et erstatningskrav gældende mod post danmark og blande DPD og min tyske leverandør udenom - min kunde har ingen aftale med hverken min leverandør eller DPD! For ellers frygter jeg, at min kunde kun får 2000 for en vare med en købesum på 2500.

Er der nogen som kender ret fra uret her?

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)