Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Excel hjælp

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Jeg står og har brug for en Excel ekspert som kender en formel, til følgende problemstilling.

Jeg har to ark. I det ene ark (ark 1) har jeg nogle kunde id hvor jeg hver md. skal have udfyldt kolonerne ved siden (jan, feb. mar osv.)

I det andet ark (ark 2), har jeg også nogle Kunde id og nogle tal for en bestemt måned. F.eks. Mart.
Men jeg har kun nogle af de kunde id, som fremgå i ark 1.

Se eks.

Ark 1
Kolonne A - ID   Kolonne B - Marts
1
2
3
4
5
6
7

Ark 2
Kolonne A - ID   Kolonne B - Marts
1                    200
3                    300
5                    650
6                    750
7                    250

Så vil jeg godt via en formal få ark 2's kolonne b til at smide disse tal ind i Ark 1 under Kolonne B, men kun ud for de ID'er som der er angivet noget ved. Så i dette tilfælde skal den ikke smide noget i ID 2 og 4.

Håber at det giver mening, ellers skal i endelig skrive. Og så håber jeg at der er nogle som kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Danny 

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 114
Fra  Inca Copenhagen I/S Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker vlookup evt kombineret med if og iserror.

Så: if((iserror(vlookup(ark1a;ark2a-b;2;0));"";vlookup(ark1a;ark2a-b;2;0))

Eller sådan circa.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik,

Tak for fremsendte eks. Men nu er jeg ikke så god til de her lidt mere avancerede formaler.
Kan du evt. hjælpe lidt mere. Jeg tog hele formalen: if((iserror(vlookup(ark1a;ark2a-b;2;0));"";vlookup(ark1a;ark2a-b;2;0)) og smed ind i kolone B under Ark1, hvor jeg skal have dataerne ind fra Ark2 kolonne b, hvis kolonne A matche begge steder.

Men der sker ikke noget og sætter jeg = med foran for jeg en fejl i formlen. Tænker at jeg overser noget.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 114
Fra  Inca Copenhagen I/S Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Send mig gerne en pb og din email adresse. Så kan jeg lave et eksempel til dig excel i aften og sende til dig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danny,

Du skal indsætte denne formel:

=IFERROR(VLOOKUP(A1;'Ark 2'!$A$1:$B$5;2;FALSE);"")

Formlen indsættes i celle B2. ID står i celle A1. Kopier formlen nedad

Data står i samme fil på fanen "Ark 2". Hvis fanen ikke hedder "Ark 2" eller er i en anden fil, så må du selvfølgelig ændre den del af formlen.

Data som du henter står i kolonne A (ID) og B (data). De står i rækkerne 1-5. Du må ændre udtrykket i "$A$1:$B$5" hvis dette er forkert.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sarah,

Tusind tak for fremsendte.
Jeg for dig en fejl. #NAVN?

Her tænker jeg om det går galt, da jeg ikke har data til alle cellerne i Ark1?
På Ark1 har jeg alle mine ID liggende, og i Ark2 har jeg kun ID med data på dem som det er relevant for den gældende måned.
Så derfor vil der altid være mindre. For hvis jeg bare alle ID i Ark2 og hvor der evt. blot stod 0, der hvor der ikke var data, så kunne jeg bare kopier dem over i Ark1, så den opdaterede sig.

Men det er derfor jeg har brug for at den i celle B kan kigge efter et match af id i celle a fra Ark2 og hvis de matcher skal den tage den data som står i celle b i Ark2.

Håber at det gav en bedre forklaring, eller at du evt. har en forklaring på hvad der går galt?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er ikke at du ikke har data til alle ID'erne. Det er derfor vi bruger VLOOKUP. Men på din fejl kan jeg se at du sidder med en dansk Excel, så du skal selvfølgelig bruge de danske formularnavne i stedet for de engelske:

IFERROR ændres til HVIS.FEJL

VLOOKUP ændres til LOPSPLAG

FALSE ændres til FALSK

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Jacob,

Den gør i hvert fald det som den skal i dette eks. 
Jeg prøver lige med det samme og smide den over i mit hovedark, hvor der er flere 1000 værdier og ser om jeg kan få den til at spille der.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker. Endnu engang 1000 tak for hjælpen til jer allesammen.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)