Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fradrag, virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Hvis man trækker penge ud i et IVS, hvordan fungerer det så? jeg mener mht at man vel har et slags fradrag eller skattekort? Kan det ikke køre ind under det noget af det? ligesom hvis man arbejder så har man også et slags fradrag per måned, kunne eks være 4400

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Man trækker ikke penge ud af IVS - man tager løn (og når der er opsparet bundet 50t udbytte)

Løn skal indberettes til skat når den hæves og ja så har man de fradrag man har på sit skattekort på helt samme måde som hvis man fik løn fra en anden arbejdsplads

Man må aldrig trække penge ud af IVS uden indberetning til skat som løn (eller siden udbytte)

Du kan lyde som ny i IVS og der laves alt for mange fejl, glemmes pligter, osv i mange fald. Overvej lige min E.bog IVS som er letlæst og i høj grad kan være med til at skaffe den nødvendige viden for at drive et IVS seriøst http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. May 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

har man de fradrag man har på sit skattekort hvis man trækker penge ud som udbytte?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. May 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Så om man vælger at trække det ud som udbytte eller løn giver det samme i sidste ende? også med hensyn til ens personfradrag? Det vil være bedre at trække det ud som udbytte så, hvis man nu arbejder et andet sted også?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

jegeriværksætter:

Så om man vælger at trække det ud som udbytte eller løn giver det samme i sidste ende? også med hensyn til ens personfradrag? Det vil være bedre at trække det ud som udbytte så, hvis man nu arbejder et andet sted også?

det er lige meget om du arbejder et andet sted eller ej - din skat regnes samlet og der er ikke fradag i en ting og ikke andre. Du er ikke rigtigt med her

Løn - op til topskat ca 42% - Udbytte - først selskabskat og så udbytteskat - igen 42 i den lave ende. Dit personfradrag bruges fuldt ud i forhold til indtægten uanset hvor den kommer fra

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)