Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms ikke momsreg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Hvis jeg ikke er momsregistreret skal jeg sætte moms til værende 0 kr når jeg sælger varen. Nu står jeg i den situation at jeg skal sælge til en virksomhed, kan de så trække momsen fra på en varer der ikke er moms på eller hvordan fungerer det? Skal prisen så bare sættes lavere? eller hvordan

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jegeriværksætter:

Hej Amino,

Hvis jeg ikke er momsregistreret skal jeg sætte moms til værende 0 kr når jeg sælger varen. Nu står jeg i den situation at jeg skal sælge til en virksomhed, kan de så trække momsen fra på en varer der ikke er moms på eller hvordan fungerer det? Skal prisen så bare sættes lavere? eller hvordan

Hvis du ikke er momsregistreret (eller har pligt til at blive registreret) så skal du sætte momsen til 0! 

 

Hvis du sælger en ydelse/vare til en virksomhed uden moms på din faktura, så har modtageren heller ikke fradrag! de 2 ting hænger som udgangspunkt helt grundlæggende sammen.

 

I forhold til dine priser, skal du i princippet aldrig tænke på moms. Hvis du skal have 100 kr. for din vare så er det hvad der skal på fakturaen, var du momsregistreret og opkrævede moms ville din pris stadig være 100 kr. men du opkrævede samtidig 25 kr. ekstra i moms, de penge ville du aflevere til skat og ligeledes ville din kunde få dem i fradrag hos skat. Så når alt kommer til alt ville du stadig have en omsætning på 100 kr. og din kunde et varekøb på ligeledes 100 kr. 

NB: dette er blot grundprincippet, der kan sagtens være undtagelser i momssystemet men jeg håber det hjælper lidt på forståelsen.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke er momsregistreret, må du ikke opkræve moms. 

Har du har en vare der koster 100 kr hos dig, og en tilsvarende vare hos konkurrenten der også koster 100 kr, men hvoraf 20 kr er moms, så tror jeg heller firmaet vil vælge det firma hvor de kan trække momsen fra, og så kun ende med at betale 80 kr.

Du bestemmer selv om du vil sætte den til "80kr" eller "100kr".

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 7. May 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi afventer bare svar på at blive momsreg, og vi har bestilt varer og betalt moms, kan vi trække dem fra dem vi allerede har bestilt med moms, når vi bliver momsreg

Tilmeldt 7. May 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvordan skal det stå på faktura? Inkl moms(0)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har solgt noget uden moms så vil du ikke kunne trække moms fra køb inden registreringen overhovedet.

Du kunne have overvejet at momsregistrere tilbage i tid - men det kan jo ikke gøres hvis du har sendt noget ud - uden moms

Når du som ikke momsregistreret fakturer så skal du bare skrive beløbet og ikke noget med moms overhovedet - så er der ikke moms indblandet

Fra du er momsregistreret skal du fakturere så beløbet uden moms +og momsen og total fremgår

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)