Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Restgæld på skat og korrekt anmodning om gennemgang.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Det er godt nok land tid siden jeg har være forbi her, håber alt er velBeer

Jeg skriver, fordi jeg er i den irriterende situation, at jeg har fået at vide, at jeg skylder skat ifølge min årsopgørelse. Jeg er på ingen måde sikker på, at der er regnet rigtigt, så hvad skal jeg officelt anmode om at få gjort - som jeg måske endda har ret til, hvis jeg vil - for at få dem til at gennemgå regnestykket bag totalerne de har brugt for at komme frem til deres resultat?

Mange tak for opmærksomheden.

Mvh.

K

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kruegerand:

Jeg skriver, fordi jeg er i den irriterende situation, at jeg har fået at vide, at jeg skylder skat ifølge min årsopgørelse. Jeg er på ingen måde sikker på, at der er regnet rigtigt, så hvad skal jeg officelt anmode om at få gjort - som jeg måske endda har ret til, hvis jeg vil - for at få dem til at gennemgå regnestykket bag totalerne de har brugt for at komme frem til deres resultat?

Come on! Du tror noget er galt og vil have Skat til at gennemgå dine årsopgørelse for fejl? 

 

Du er simpelthen nød til at lave noget arbejde selv først, du må komme med noget konkret; hvad er det der er beregnet forkert? Er det grundlaget for din årsopgørelse som er forkert? Eller noget helt tredje?

 

Hvis eller når du finder en fejl så kontakter du Skat (skriftlig på Tast-selv) 

Hvad der sker derefter afhænger af deres svar. Men allerførst må du selv igang, der er ingen ret til en "gennemgang" fra Skat alene på din formodning. Havde der været en sådan ret, ville Skat jo ikke skulle lave andet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser det nu mere som et ønske om at få forklaret hvordan tallene er fremkommet. Skatteberegningen fremgår af årsopgørelsen men er for mange svært gennemskuelige.

Skriv til SKAT og bed dem ringe og forklare tallene.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville starte i "skattemappen" på skat. dk hvor du kan se hvilke indkomster det er skat har modtaget indberetning om. Der man du jo konstatere, om du er enig eller ikke

Selveberegningen ved jeg som ikke om er så kompliceret, for det vil jo fremgå hvordan skatten så % vis er udregnet - og - den er mig bekendt altid korrekt udregnet - hvis ellers du kan godkende de poster som du kan se som indtægt, og som du kan se specificeret i skat.dk for alle som har indberettet noget på dig - løn, honorar, kapitalindkomst osv

Jeg ville starte med det arbejde inden jeg ringede - måske forgæves i forståelse, til skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)