Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger juridisk råd: Har købt katten i sækken - brugt bil.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 29. May 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa! 

Købte for 3 dage siden en Nissan Micra '05 som min allerførste bil, og havde efterfølgende den længste tur hjem nogensinde.. Bilen kører fint, men efter 50 km begyndte en gul motorlampe at lyse, og efterfølgende sad jeg med den mest bitre smag i munden resten af turen. Den der følelse af at opsparingen er røget ud af vinduet, og hvordan jeg har kunnet være så dum at købe brugt.. 

Har lidt fornemmelsen af at sælger har snydt mig, og den er kun blevet bekræftet nu! I annoncen på DBA stod det som modellen med 80 hk, men da jeg netop slog bilen op for at tjekke reservedele, er det gået op for mig at det kun er 65 hk modellen.. 

Hvad gør jeg nu? Kan jeg overhovedet gøre noget?

Er det noget med at sælger har solgt den i ond tro, og at jeg i så fald kan gøre noget?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du købt bilen af en forhandler eller af en privat?

Og har du nogen form for brugbar dokumentation? Altså lavede I en kontrakt og stod bilens specifikationer i den?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Aftaleforhold reguleres af jeres kontrakt...

Men sæt da en måler på bilen, og find frem til fejlen, hvis du ikke har indgået nogen aftale (privathandel)

Tilmeldt 29. May 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej der står bare Nissan Micra :-/ Men har billeder af annoncen hvor der står det er 80 modellen? '

Og det var et privatkøb iøvrigt.

Tilmeldt 29. May 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Men i slutsedlen står der selvfølgeligt stelnr osv.. Da jeg slog det up i nr. plade register, og ligedes på registrerings attest, stod der ikke om det var 65 eller 80 modellen.. Så tog jo sælgers ord for det.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke at du kan gøre så meget, du skal kunne bevise at sælger vidste at fejlen var der på købs tidspunktet og det kan du ikke vil jeg tro?

Du kan jo kontakte sælger og sige at du vil have x kr tilbage da du netop kun valgte den model da det var med den større motor.

Tilmeldt 29. May 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej I forhold til motorfejlen tror jeg heller ikke der er så meget at gøre.. Fyren er mekaniker så han har åbenbart sagtens kunne slukke for lampen midlertidigt, men om det lige kan bevises det ved jeg så ikke...

Jeg har kontaktet sælger i forhold til det med hestekræfterne, og det eneste han siger er at den er købt som beset, og at det var en ærlig fejl fra hans side. Men han vil ikke tale om nogen som helst form for kompensation.... 

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tvivler på at du kan gøre noget ved det. Netop det at den er købt som beset gør at du har købt den og selv vurderet at handlen er fair.

Står der noget i servicebogen om tidligere problemer, det kan jo være at du kan se om bilen før har haft problemer med motoren og at du derved kan bruge det til at bevise at han vidste dette problem eksisterede.

Var der ingen problemer da du prøvekørte bilen?

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke til loven på det område, men jeg ville syntes det var pænt uretfærdigt, hvis jeg gik efter en model med 80 hk, fandt en, købte den og så ikke fik det jeg havde købt. Det kan da ikke være rigtigt at sælger kan slippe af sted med det. Så skriver jeg da bare at min Mazda er med 100 hk, når den skal sælges, og bliver det opdaget at den kun er med 80 hk bagefter, vil jeg bare beklage og sige det var en smutter. Jeg kender ikke loven, men nøj jeg var blevet tosset.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, bagklog kan man jo altid være, men man bør ikke købe noget af en privat, hvis man ikke selv har mulighed for at kontrollere og vurdere, om varen og prisen passer sammen.

Eneste chance, jeg kan se er, hvis han er momsregistreret og har solgt bilen "privat" for at komme uden om garanto ig reklamationsret. Tjek ham på cvr og ellers er mit bedste råd at lære at elske din nye bil.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)