Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af programmør

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Da vi skal have programmeret et lidt komplekst social netværk, står vi over for valget mellem at tage en programmør med i projektet eller købe os til det. Vi vil derfor gerne høre om der er nogle der har erfaringer med at få programmeret komplekse sits hos udenlandske programmører. Fortæl evt hvordan i har oplevet kvalitet, kommunikation og leveringerne ( holder de det de lover?)

På forhånd tak for svar

Thomas

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan anbefale Toptal, jeg har arbejdet i teams der har brugt udviklere fra Toptal, og det har været dygtige folk der har leveret varen.

Der er ret store krav til udviklerne på Toptal, ikke alle og enhver kan blive freelancer der. En af mine bekendte har arbejdet med webudvikling i 20 år og han blev afvist pga. manglende kompetencer.

Priserne kan dog også være derefter, forvent ikke programmører til 20 kr. i timen. Men der er som regel sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Det er ikke nødvendigvis billigst at bruge udenlandske udviklere, men måske kan du finde nogle kompetencer der ellers er vanskelige at finde blandt freelancere på Toptal.

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Excelautomation Skrevet kl. 04:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har mulighed for det, og kender en god kandidat, ville jeg klart anbefale at tage en programmør med ind i projektet. Det er guld værd at have udvikleren tæt på sig og derved lade udvikleren være en del af domænet. 

Mht. udenlandske programmører er mine erfaringer blandet. De er typisk dygtige nok, men kommunikationen imellem kravstillerne (jer) og udviklerene (dem) skal være rigtige gode.

Success afhænger i høj grad af om i er dygtige nok til at beskrive kravene for programmøren

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 39
Fra  Jesper W. of Copenhagen Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

"Grødomslaget"? :) 

Tag helt sikkert en programmør med ombord! 

- og find nogen, der ikke bare kan det tekniske, men er nogenlunde med på, hvad det er for en værdi, du prøver at gi' dine fremtidige brugere. 

Der er to hoved-udfordringer i alle slags projekter, der begge har det med at blive værre i digital-projekter: 1. - at omsætte den grundlæggende vision til noget, man kan få ud i markedet, og 2. - ikke at drukne i produktionens teknikaliteter. 

De hænger selvfølgelig sammen, og det betaler sig rigtig godt at have styr på disse ting; i samme øjeblik et produkt rammer markedet, så er man bruger-oplevelses-leverandør, uanset hvad man synes man var indtil da - hvis man har magtet at holde øjnene på dén bold gennem projektudviklingen, er man som regel langt bedre klædt på til det. For eksempel slipper man nemmere for "bruger vs. system"-konflikten, hvor man bliver defensiv, når brugerne har problemer (eller bare en mening), og fokuserer på at de "bruger systemet forkert". 

En knivskarp in-house tekniker er en del af dette, - og så kan du jo altid gøre ham til CTO, når forretningen begynder at køre :)

Jeg hjælper virksomheder med at værdiforøge gennem kundeoplevelsen: www.jesperwille.com

Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Tak for svar.. Dem vi vi lige se nærmere på.

Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Tak for svar og nogle argumenter. Vi har gjort os mange tanker og det at trække en programmør ind i projektet er detil er svært at finde den/de rigtige..

Og navnet :-) ja det er ikke mit påfund..

Mvh
Thomas

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mega svær at finde en programmør i tiden, nok grundet udbud og efterspørgsel.

I dit sted ville jeg dog gøre alt for at finde en, for det kan virkelig hjælpe jer at have en om bord. 

Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Det lyder interessant du har en kandidat. Vi er meget i tvivl hvilken vej vi skal vælge. Har du en ide om hans/hendes niveau og evt lyst til at deltage i et projekt?

Mvh
Thomas

Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmi

Tak for input, det er en stor hjælp.

Thomas

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)