Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit site solgt UDEN domæne - skal jeg redirecte til køber?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du sletter indholdet, og de lægger det online på deres nye side, vil der aldrig opstå DC, da indholdet ikke ligger på to sites! Du har jo slettet det...

Det de prøver på, er nok at bevare de tidligere placeinger ved 301-redirects, hvilket giver god mening, men det lyder som en lidt håbløs handel, da det er domænet, som har rankings og seo værdien, og ikke nødvendigvis teksterne og indholdet. Men det har køber vel gennemtænkt, formoder jeg?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

De har ikke råderet over noget de har fortalt de hverken ville købe eller betale for. 

Du kan eventuelt vælge at være flink og tilbyde dem den ekstra service med redirects mod en tillægspris, for det de nu har fundet ud af de alligevel ville have købe/leje sig ind på.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller teknisk set vil indholdet ligge på to sider i Googles øjne. Dog kun i en kort periode. Google bevarer jo en kopi af det oprindelige domæne, og vil ud fra denne kopi/cache sammenligne indholdet, når det støder på den nye hjemmeside. Ergo vil google (fejlagtigt) tro at der er tale om DC. Dette ophører dog næste gang Google besøger det oprindelige domæne og finder ud af, at det er nedlagt. 

Er det oprindelige domæne tomt nu, og har den nye ejer ikke lagt sit indhold op endnu, vil Google med stor sandsynlighed allerede have opdaget at det oprindelige domæne er dødt, hvorfor der helt korrekt ikke bliver DC. Denne reindekserings tidshorisont afhænger selvfølgelig af hvor tit Google kommer forbi og kan på nogle mindre hjemmesider være relativ lang.

Edit: Er desuden helt enig med Gita i, at du ikke bør forære dem råderetten over domænet, når de nu ikke har villet betale for det. Du kan i princippet lave en ny webshop i dag og sælge tomater fra den såfremt I ikke har en aftale om henstand på domænet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

webfreelanceren:

Fashion-Seller teknisk set vil indholdet ligge på to sider i Googles øjne. Dog kun i en kort periode. Google bevarer jo en kopi af det oprindelige domæne, og vil ud fra denne kopi/cache sammenligne indholdet, når det støder på den nye hjemmeside. Ergo vil google (fejlagtigt) tro at der er tale om DC. Dette ophører dog næste gang Google besøger det oprindelige domæne og finder ud af, at det er nedlagt. 

Er det oprindelige domæne tomt nu, og har den nye ejer ikke lagt sit indhold op endnu, vil Google med stor sandsynlighed allerede have opdaget at det oprindelige domæne er dødt, hvorfor der helt korrekt ikke bliver DC. Denne reindekserings tidshorisont afhænger selvfølgelig af hvor tit Google kommer forbi og kan på nogle mindre hjemmesider være relativ lang.

Edit: Er desuden helt enig med Gita i, at du ikke bør forære dem råderetten over domænet, når de nu ikke har villet betale for det. Du kan i princippet lave en ny webshop i dag og sælge tomater fra den såfremt I ikke har en aftale om henstand på domænet.

Nu er det ikke sådan, at Google straffer indhold, med det samme, de opdager det. Der går typisk en periode på et par uger før effekten med DC straffen indtræder. Dvs fjernes teksten fra det originale domæne, så vil Google formegentlig allerede indenfor få timer og op til 1-2 dage, hvis det ligger så godt, som det siges, opdage at teksten er væk, og dermed kommer DC slet ikke i betragtning, da teksten aldrig er online samtidig på de to domæner...

I mine øre lyder det mere som et forsøg på at få gratis linkjuice, fremfor et reelt spørgsmål om DC og en evt straf...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)