Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit site solgt UDEN domæne - skal jeg redirecte til køber?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Stenov Digital Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har solgt et site med indhold og custom CMS og brugerflade men uden selve domænet.

Sitet havde en del unikt indhold med gode rankings men køber insisterede på at ville "nøjes" med site og backend.

Nu beder hans tech-team om at vi redirecter fra det gamle domæne til deres nye i en periode på f.eks. 2 mdr., for at undgå at det skulle blive opfattet som duplicate content af google

Dvs. ikke hele domænet men relevante urls.

Jeg vil gerne hjælpe køber inden for rimelighedens grænser men dels så er det jo netop derfor man køber domænet med (for at undgå den slags og opnå fulde SEO effekt)og dels køber jeg ikke helt den med duplicate content - jeg mener jeg bare kan redirecte internt og så slette indholdet? Så eksisterer indholdet vel kun 1 sted og det er på et nye domæne....

Er der nogen der kan sige et par kloge ord her? 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Har domænet links findes det i google ? 

Hvis dit domæne har links vil det få hans side hurtigere op i google så har det en hvis værdi uden links har domænet meget lidt værdi men mere brand værdi folk før har handlet siden så går de tilbage til din side igen 

Det forsvinde efter et stykke tid ligevel hvad den tekst der er på det gamle domæne for det findes der ikke mere men jo ældre domænet er og flere links det har så går der længere tid

 sider uden links forsvinder meget hurtigere fra google af og især nye sider uden links , men de er også dårligt indekseret i forvejen

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
Har domænet links findes det i google ? 

Han siger, at siden havde gode rankings. Altså må det have en fair mængde links, og er på Google.. med gode rankings..

Det er fuldstændigt sindsygt ikke at tage domænet med, da tekstenerne i google er forbundet med den. Som jeg ser det, er de nødt til at fjerne teksterne indtil Google fjerner siderne fra Google og så smide dem op igen. De kunne have taget den med og lavet en 301 redirect, så havde de ikke stået i den situation de står i nu.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har solgt indholdet bør du vel ikke have det (indholdet) liggende på dit domæne? 

Hvis køber ikke har villet købe domænet vil jeg mene det er op til dig at gøre hvad du vil med domænet nu. Men selvklart uden at vise indhold som du har solgt. 

Hvis du mener du har fået en lavere slagspris fordi domænet og dertilhørende SEO ikke var med, så kan jeg ikke se køber har nogen krav om hvad du skal gøre på domænet. 

Det er jo ikke dit ansvar som sælger af indhold om google siger det ligger på det ene eller andet domæne (hvis det så reelt ikke ligger på dit mere)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mla0712

Der er lidt flere ting i det her, end bare lige som så:

1. Er alt indhold på deres eget domæne nu ?
2. Hvis ja, er dit indhold så slettet på det domæne du har hentet fra ?
3. De har nok fundet ud af at SEO værdien jo går bort fra det oprindelige domæne, hvis slettet og vil lave 
en broken links på google, hvilket google slet slet ikke er glad for, og de vil blive straffet, og skal indeksiseres påny.
4. Såfremt du ikke har fjernet indholdet på det oprindelige domæne og ikke skrevet at Google ikke skal indekssisere 
sitet, Ja så er der dobbelt content og det straffes hårdt af google også.
5. Hvis du skal redirecte i 2 måneder og ikke vil medkøbe domænet, så må de jo give en pris for den tid hvor dit domæne 
ikke kan bruges til andet end 301 redirect.

Du er velkommen til at kontakte mig telefonisk, eller send en pm,
for dialog og løsningsforslag i evt. begge kan blive tilfredse med, selvfølgelig U/B

Mvh. Per Eckert
31 16 39 30

mla0712:

Jeg har solgt et site med indhold og custom CMS og brugerflade men uden selve domænet.

Sitet havde en del unikt indhold med gode rankings men køber insisterede på at ville "nøjes" med site og backend.

Nu beder hans tech-team om at vi redirecter fra det gamle domæne til deres nye i en periode på f.eks. 2 mdr., for at undgå at det skulle blive opfattet som duplicate content af google. 

Dvs. ikke hele domænet men relevante urls.

Jeg vil gerne hjælpe køber inden for rimelighedens grænser men dels så er det jo netop derfor man køber domænet med (for at undgå den slags og opnå fulde SEO effekt)og dels køber jeg ikke helt den med duplicate content - jeg mener jeg bare kan redirecte internt og så slette indholdet? Så eksisterer indholdet vel kun 1 sted og det er på et nye domæne....

Er der nogen der kan sige et par kloge ord her? 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Stenov Digital Skrevet kl. 06:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, domænet har link :)

Det er gammelt domæne som der har været lavet noget nogenlunde fornuftigt SEO på. Homepage har en page rank på 45

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Stenov Digital Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Eckert:

Hej mla0712

Der er lidt flere ting i det her, end bare lige som så:

1. Er alt indhold på deres eget domæne nu ?
2. Hvis ja, er dit indhold så slettet på det domæne du har hentet fra ?
3. De har nok fundet ud af at SEO værdien jo går bort fra det oprindelige domæne, hvis slettet og vil lave 
en broken links på google, hvilket google slet slet ikke er glad for, og de vil blive straffet, og skal indeksiseres påny.
4. Såfremt du ikke har fjernet indholdet på det oprindelige domæne og ikke skrevet at Google ikke skal indekssisere 
sitet, Ja så er der dobbelt content og det straffes hårdt af google også.
5. Hvis du skal redirecte i 2 måneder og ikke vil medkøbe domænet, så må de jo give en pris for den tid hvor dit domæne 
ikke kan bruges til andet end 301 redirect.

Du er velkommen til at kontakte mig telefonisk, eller send en pm,
for dialog og løsningsforslag i evt. begge kan blive tilfredse med, selvfølgelig U/B

Mvh. Per Eckert
31 16 39 30

1) De har indholdet men det er ikke publiceret endnu

2) Nej, men det bliver det

3) Ja, jeg tror simpelthen ikke de har set på domænet ifht. den SEO værdi det måtte have

4) Enig

5) Tror også det er det forslag jeg ender med at stille dem. 

1000 tak!

mla0712:

Jeg har solgt et site med indhold og custom CMS og brugerflade men uden selve domænet.

Sitet havde en del unikt indhold med gode rankings men køber insisterede på at ville "nøjes" med site og backend.

Nu beder hans tech-team om at vi redirecter fra det gamle domæne til deres nye i en periode på f.eks. 2 mdr., for at undgå at det skulle blive opfattet som duplicate content af google

Dvs. ikke hele domænet men relevante urls.

Jeg vil gerne hjælpe køber inden for rimelighedens grænser men dels så er det jo netop derfor man køber domænet med (for at undgå den slags og opnå fulde SEO effekt)og dels køber jeg ikke helt den med duplicate content - jeg mener jeg bare kan redirecte internt og så slette indholdet? Så eksisterer indholdet vel kun 1 sted og det er på et nye domæne....

Er der nogen der kan sige et par kloge ord her? 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Stenov Digital Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

stiginshanghai:

Hvis du har solgt indholdet bør du vel ikke have det (indholdet) liggende på dit domæne? 

Hvis køber ikke har villet købe domænet vil jeg mene det er op til dig at gøre hvad du vil med domænet nu. Men selvklart uden at vise indhold som du har solgt. 

Hvis du mener du har fået en lavere slagspris fordi domænet og dertilhørende SEO ikke var med, så kan jeg ikke se køber har nogen krav om hvad du skal gøre på domænet. 

Det er jo ikke dit ansvar som sælger af indhold om google siger det ligger på det ene eller andet domæne (hvis det så reelt ikke ligger på dit mere)

Nej, jeg har oprindelig foreslået at indholdet vil nedtaget / slettet og jeg ville en intern redirect

Nej præcis - jeg synes faktisk jeg er igang med at strække mig ret langt her taget betragtning hvad jeg på ugentlig basis bliver tilbudt for at smide et link i en artikelt eller lign

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Fra  Stenov Digital Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Mikael christiansen:
Har domænet links findes det i google ? 

Han siger, at siden havde gode rankings. Altså må det have en fair mængde links, og er på Google.. med gode rankings..

Det er fuldstændigt sindsygt ikke at tage domænet med, da tekstenerne i google er forbundet med den. Som jeg ser det, er de nødt til at fjerne teksterne indtil Google fjerner siderne fra Google og så smide dem op igen. De kunne have taget den med og lavet en 301 redirect, så havde de ikke stået i den situation de står i nu.

Lige min pointe

Og det har jeg også sagt til dem - at vi kunne have undgået det her rod hvis de bare havde købt domænet.

Men fair nok - jeg tog mig også betalt for det. Men for et solidt, gammelt domænet som der har været lavet fornuftig SEO på gennem flere år og har eksisterende trafik som umiddelbart ikke vil bounce på et nyt relevant domæne - jamen det er jo bare ikke billigt.

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de har fravalgt at købe domænet med, velvidende om SEO-tabet, bør du ikke forære dem 301 redirects eller andre SEO-tiltag.

Tilbyd dem at købe domænet, så de selv kan lave 301 redirects og melde flytning i webmastertools.

Mvh. Karsten Sønderup

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)