Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på salg af webtrafik?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har leveret trafik (klik til hjemmesider / kampagner) fra mine danske og svenske nyhedsbreve til selskaber i Dubai og på Cypern.

Vi har aftalt en fast pris pr. lead jeg har leveret og skal nu til at fakturere dem her til d. 31/05.

I den forbindelse vil jeg gerne vide om der skal moms på? Altså vi har en fast pris, så det vil jo tage en del af profitten fra mig hvis der skal afregnes moms af beløbet. Omvendt vil jeg gerne gøre det 100% korrekt.

Ex. Solgt for 10.000 Euro til selskab på Cypern; Skal faktura lyde på 8.000 Euro + dansk moms, eller kan jeg sende dem en fak på 10.000 uden moms?

Samme spørgsmål for Dubai.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

til EU lande Cypern f.eks. skal der ikke moms på hvis det er til et momsregistreret firma på Cypern. Det er din pligt at checke momsregisteret for dem (kan gøres centralt  ellers kan du få moms og bod siden) - men du skal så angive EU salg til moms på modtagerens momsnummer ved hver indberetning + samlet i rubrik C. Din faktura skal så indeholde en tekst type "Reverse Charge"

Er det en ikke momsregistreret skal du formentlig registreres efter onestopshop = i hvert EU land du sælger digital ydelse til private http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html 

Til udenfor EU (Dubai f.eks) skal der ikke moms på og salget angives bare i rubrik C samlet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Super! Tak for svar.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)