Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg fra dansk CVR til UK

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino,

Jeg står og skal til at sælge nogle produkter til private mennesker i England. Jeg er dog i tvivl om, hvordan dette skal gøres. Jeg har naturligvis et dansk CVR - kan jeg blot fortsætte på det? Hvad med moms, skal det smides på, eller...?

Er der ikke også en grænse for, hvor mange penge man må sælge fra dansk CVR til udlandet før, at man skal oprette et selskab i det land man nu sælger til? Jeg er ret tvivlsom hvad dette angår.

Hav en dejlig dag.

Tilmeldt 22. Apr 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chan

Har du en webshop ( hvad hedder den i så fald Smile) og hvad sælger d?

Du skal lægge dansk moms (25 % ) på dine vare til udlandet.

Men hvis du foreksempel importerer varer fra Tyskland (som forøvrigt kun har 19 % i moms)

så er det kutyme at der ikke bliver lagt moms på til dig....MEN, du skal stadigvæk lægge dansk moms på dine varer

hvis du sælger de tyske varer videre, hvad enten du sælger dem i danmark eller udlandet.

Mht. registrering i andre lande, så mener jeg at det er som du også selv nævner, et spørgsmål om at holde sig under en omsætning på 180.000

i det pågældende land man sælger til, hvis man ikke vil moms registreret i det pågældende land.

Men hvis du vil være 100% sikker på hvordan det forholder sig mht. reg. i andre lande, så vil jeg anbefale dig at ringe til skat ( Tlf: 72 22 18 18 ) og

bede om moms afdelingen.

Pøj pøj med projektet

Hilsen

Nordiskdh@gmail.com

Tilmeldt 28. May 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Nordiskdh. 

Jeg takker for din hjælp. Jeg ville med glæde fortælle dig navnene på webshopsne, men der er utroligt mange der bliver åbnet hele tiden. Vores strategi ligger i, at vi åbner en række niche-shops.

Det kan være jeg vil tage fat i Skat, selvom jeg da tror på at du har ret.

Hav en rigtig dejlig weekend.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 28. May 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal sælge med dansk moms til private i UK forudsat det er varer og ikke digitale ydelser. Det skal du gøre som momsregistreret lige fra kr 1 og op til de høje grænser for krav om UK moms.

Kommer du over de andre høje grænser, skal du engelsk momsregistres og lægge UK moms på og indberette til UK - men til da - altid dansk moms på til private i UK

læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/01/eksport.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)