Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til moms

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge mennesker :)

Er der nogen der kan hjælpe mig med min ny opstartet enkelmandsvirksomhed.

Jeg har haft et åbningstilbud i min webshop hvor mine varer er blevet solgt for 250kr. incl. fragt.
Jeg bruger Post Danmark og har ikke fået nogen faktura derfra endnu og ved derfor ikke hvad jeg kommer til at betale for fragt. Prisen bliver regnet ud fra hvor mange pakker jeg sender på årsbasis.
Derfor er mit spørgsmål nu:

Hvordan regner jeg min moms ud?

Mvh.

Maria

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der specificeret en pris for fragten på din salgsfaktura. Hvis ikke så er momsen 20% af prisen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

20% af varens pris - men det skal jo fremgå af din faktura til kunden og vel også af webshoppen at dine priser er inkl. moms (eller prisen skal vises ex moms og så momsen og dernæst total) som f.eks pris 200 kr + moms 50 kr ialt 250 kr

Er dit køb fra postdanmark porto uden moms fra dem - og du bruger udlægsordningen så kan du ikke undgå at skulle kende din egen pris for varen og for momsen hver for sig - og så skal udlægsordningen følges, hvilket betyder, at HVIS din pris til kunden for forsendelse svarer helt til det du betaler post DK, så er der ikke moms på forsendelsesdelen (kun moms af evt fortjeneste på forsendelsen) men dels slutter den ordning 1/8 dels kan det ikke være den du bruger som du beskriver det.

Det er vigtigt at moms på den ene eller anden måde fremgår af dine priser, så start der - men 20% af prisen samlet er din salgsmoms

Din købsmoms vil så fremgå af den faktura du selv får, og er det post dk /frimærker - så vil der ikke være købsmoms på den

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger du Pacsoft hos Post Danmark ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 28. May 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Ja, jeg bruger Pacsoft hos Post Danmark?

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria12:
Hej Kim,

Ja, jeg bruger Pacsoft hos Post Danmark?

Da jeg brugte Pacsoft hos Post Danmark, fik jeg een gang om året tilsendt en liste over mine priser, og disse priser tastede jeg så ind i min shop. Har du ikke denne liste, og har du heller ikke tastet prisen på fragt ind i din shop ? Du burde også få en faktura een gang pr måned, hvor den samlet pris for din fragt står.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 28. May 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din hjælp :)

Jeg har kun haft Pacsoft i to uger og i de to uger har jeg haft fragt incl. i min pris.
Jeg tager nu 19 kr. for fragt og betaler så selv resten af beløbet.
Jeg har selvfølgelig snakket pris med PD, men den pris er jo ud fra hvor mange pakker jeg kommer til at sende.
Så hvis jeg når det antal der er aftalt bliver det 30 kr., hvis jeg sender mindre stiger prisen og hvis jeg sender flere falder prisen.

Derfor jeg synes det er lidt rodet :D

Tilmeldt 28. May 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres hjælp :)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det et par år siden jeg kørte med Pacsoft, men jeg fik en pris fra start, uden at vide hvad jeg kom til at sende pr pakker. Men nu vil de måske gerne se beviser først, før de laver en fast pris.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)