Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er reglerne indenfor et platform?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Min ven vil gerne starte en platform hvor andre personer og firma kan sætte deres "produkt til salg" og så vil han tage 25 kr per salg som servic og sikkerhed for produktet kommer frem.

Jeg ville bare blot høre om han ikke skal betale moms af de 25 kr, hvis han er moms registreret? det vil jeg jo selvfølgelig sige han skulle.

Men det jeg lige tænker over er at han jo først modtager ordren på sin platform, hvorefter han sender pengene automatisk med det samme vider, udover de 25 kr som er sikkerhedsgaranti og platform serivcen.

Men må man lave sådan en platform i Danmark?

Er nemlig ikke helt sikker (Måske dumt spørgsmål, jeg ved det ) ;) 

Mvh Jesper

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Når han sender regningen, altså fakturaen, pålægger han 25% moms. Så fakturadatoen er afgørende for i hvilken periode han skal betale de 25% moms til SKAT.

Som jeg forstår det du siger, så vil din ven starte en DBA lignende side hvor kunder kan sætte ting til salg. Når kunden har solgt sin vare, får din ven pengene fra 'den anden kunde' hvorefter han sender beløbet videre - (25kr + moms) til kunden.

F. eks, kunden sætter en lampe til salg for 100kr.

Lampen bliver solgt og pengene går ind på din vens konto.

Din ven overføre 68kr til kunden og tager 31,25 som gebyr (25+moms), handlen er derved afsluttet.

Jeg kan ikke se der skulle være noget galt i overstående konstruktion, der kan dog tænkes der er nogle regler med mht. vidvaskning af penge, m.v.. Din ven agerer jo en form for penge institut idet han er mellemled imellem to parter.  

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)