Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeordsplanlægning i Adwords - CPC mangler fordi?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet en håndfuld søgeord, som jeg påtænker at bruge til SEO optimering. Men når jeg søger dem via søgeordsplanlægnings-værktøjet i AdWords, er der tomt i feltet "Foreslået bud". Er der nogen der kan forklare mig hvorfor?
 
  

Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan være mange grunde til du ikke ser en CPC pris. Generelt vil jeg sige du ikke skal lægge meget i det - udregn og optimer selv en forsvarlig CPA eller CPC baseret på din ROI - altså hvad der vil give mening for dig, og ikke hvad Google mener det ville koste - hvis du altså vil køre AdWords.

Din faktiske CPC udregnes jo taget en lang række faktorer i betragtning, herunder: din landingsside, dine keyword matches, din ad copy, din Quality Score, din ad rank, avg. position, din CTR, din targeting(device, geo osv.) og ikke mindst dit maks CPC. - Derfor er Google’s skøn jo ofte bare.. Ja, et skøn. Grunden til at den ikke viser noget, kan være mange - måske er der slet ingen ads på de søgeord, eller måske er gruppen ikke stor nok til at give nok data. Who knows :-)

Med hensyn til SEO så har du fat i noget af det rigtige, men husk nu der findes utroligt mange måder at lave keyword research på - og mange som, i mine øjne, er mere effektive end keyword planner.

Al held og lykke med dit SEO projekt, og husk at tænke værdi. Uden værdi for læseren, er en over-optimeret SEO side intet værd :-)

Ung PPC, SEO og Konverterings-optimerings-nørd. Hjælper gerne din forretning med at etablere super effektive online kampagner som bidrager til øget bundlinje.

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hurtigt svar Yes

Jeg er rookie i SEO, så jeg prøver mig lidt frem. Jeg har taget udgangspunkt i KW-planner, fordi.. ja man skal jo starte et sted. Tak for indput, det kan være jeg lige skal rykke lidt på skyklapperne :-)

Mange tak!

Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da så lidt :-)

KW-planner er også et ganske udmærket tool. Jeg vil bare anbefale dig på det højeste at tænke mere i engagerende content, fremfor keyword optimering - i hvert fald til en start.

Skriver du lækkert, værdiskabende og engagerende content, som er letlæseligt og faktisk bidrager til læseren, så vil dine rankings komme helt af sig selv - så længe der er en vis grad af teknisk korrekthed over siden - korrekt H1,H2, H3 struktur, korrekte meta og title tags, optimerede billeder og lign. - Det er i hvert fald min SEO-filosofi :-)

Du er mere end velkommen til at smide mig en PB eller en mail hvis du har nogle spørgsmål angående SEO. Jeg hjælper dig gerne i gang.

o.lonstrup@gmail.com

Ung PPC, SEO og Konverterings-optimerings-nørd. Hjælper gerne din forretning med at etablere super effektive online kampagner som bidrager til øget bundlinje.

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt klart værdiskabende, engagerende content jeg på sigt stiler efter. Men sitet er sprit nyt, så tænkte at jeg hellere måtte gøre lidt for at blive set på google først - da læsere antal er begrænset (læs næste ikke eksisterende) ;-)

Mega fedt! Tusind tak. Det er slet ikke utænkeligt, at det dukker et spørgsmål op jeg gerne vil bede om hjælp til :-)

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)