Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsmodel til blog/medieplatform

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 15
Indlæg ialt: 10
Fra  bike-graphic.com Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer.

Jeg overvejer en alternativ forretningsmodel for min hjemmeside www.skiftezonen.dk
Idéen med at jeg skriver artikler til hjemmesiden og få noget reklame på den, giver for lidt i forhold til, hvad jeg ligger i det.

Derfor har jeg tænkt på følgende forretningsmodel, som jeg godt kunne tænke mig at dele med jer, for at få feedback og imputs til modellen.

"Skiftezonen.dk skal være en platform for triatleter (ligesom det er nu), men hvor det er interessenterne selv (shops, butikker, fysioterapeuter, coaches osv.), som skriver indholdet til hjemmesiden, og samtidig betaler for at få det på hjemmesiden. Modellen skal være i interessenternes interesse, for at de får reklame for deres business på hjemmesiden, men samtidig (via retningslinjer) skal indholdet være brugbart og relevant for hjemmesidens læser, så de ikke bare læser det som en omgang reklame. Det skal fremgå tydeligt, hvem der har leveret indholdet, så interessenterne få opmærksomhed ud af det, og det skal fremgå tydeligt, at det også er en slags reklame (sponsoret indlæg), så læserne ikke føres bag lyset."

Fremgangsmåde lægger nok meget op af Native Advertising.

Mit nuværende spørgsmål er om det er en forretningsmodel, der holder i forhold til regler/love. Lad mig høre :)

Mvh

Nicolai

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)