Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlands Investering

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg skriver herinde på amino da det har været svært at få et svar ud af skat som har kunnet bruges til noget.

Vi har samtidig haft fat i to revisorer som ikke rigtig kan blive enige, så jeg ville forsøge at høre om der er nogle kyndige folk herinde som kan hjælpe med at skabe et mere klart billede.

Vi er en gruppe som har i en årerække investeret i aktier og obligationer, vi har nu lavet en aftale med en af de største banker i Caribien på at købe obligationer/bonds som har en rating på AA- og et afkast på 9,85% pr år, vi har fået denne aftale da vi allerede har handlet meget gennem banken og har etableret et solidt forhold til dem.

Interessen har nu bredt sig til vores omgangskreds, da mange gerne vil investere i de her bonds, og gerne vil have os til at gøre det for dem, og vi er derfor igang med at starte en virksomhed med det formål at lave investeringen for folk da flere af os allerede bor i Caribien og vi kan lave aftalen for dem uden at der skal betales skat af deres "return" på obligationerne.

Mit spørgsmål er derfor, hvordan fungere det hvis vi f.eks skal overføre fru. jensens halvårlige gevinst, og i sidste ende hendes kapital? hvordan fungere lovgivningen mht beskatning af dette når det er en udlands investering?

på forhånd tak

Mvh

Venturecap 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

tør ikke sige hvad reglerne er hvis virksomheden ligger i caribien - det må I høre dem om. Hvis den ligger i DK skal den som investeringsvirksomhed vel godkendes af finanstilsynet og følge en række regler

Personer i DK skal opgive gevinster ved rente og salg til skat og betale skat af det i DK - hvilken indberetningspligt der kan være fra Caribien hvis selskabet ligger der ved jeg ikke, men lav nu ikke noget Panamalignende - Ligger selskabet her er der indberetningspligt til skat.

Jeg forstår ikke at en revisor ikke kan svare ret entydigt hvis selskabet skal ligge i DK, uanset hvor papirerne der investeres i ligger, men hvis det ligger i Caribien og er underlagt deres lovgivning og ejer er i Caribien, så må det jo være nogen der ude der skal svare
Mig bekendt er også Caribien med i de fleste aftaler om åbenhed og hvidvask idag , kraftigt tvunget af USA; men der er jo også flere lande i Caribien

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tusind tak for for dit svar.

Det er bestemt ikke noget Panama lignende, da det hverken involvere hvidvask eller noget kriminelt.

Det går i alt sin enkelthed ud på at vi selvfølgelig gerne vil kunne sparre folk fra at skulle betale skat af deres gevinst når det nu er udlandet de investere i.

Vores intention er ikke at starte virksomheden i DK, vi holder os til et caribisk selskab, og det vil være lidt ligesom hvis en person vælger at investere sin pension hos Allianz eller credit suisse osv. som alle tilbyder capital investeringer som er fritaget for skat.

Problemet har været at de revisorer som vi har talt med har givet to forskellige svar mht om vi på nogen måde kan betale udbytte af folks penge skattefrit, da vores firma ikke har nogen forpligtelser i DK.

MVH

Venturecap 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

det tør jeg ikke sige - I det hele taget er det ikke mit område og viden med at drive virksomhed i Caribien og hvad deres regler er for sikkerhed osv - sådan som reglerne jo er i DK via finanstilsynet - og OM I kan handle papirer for danskere uden videre fra Caribien ved jeg ikke.

Uanset hvad - så er der jo ikke tvivl om, at danskerne er beskatningspligtige af gevinster - rente og kurs. Det er derfor for mig blot et spørgsmål om man kan investere penge i Caribien som dansker og så kun selv skulle opgive gevinster. På den led minder det jo om Panama - for det behøver jo ikke være hvidvask eller noget, det kan jo være fordi man synes renten er god, men problemet er / var jo, at disse mennesker generelt IKKE opgav noget til skat.

Et mængde af disse Panama investeringer lå i Caribien mener jeg - De Britiske Jomfruøer er ifølge BBC nævnt 113.000 gange i dokumenterne fra Mossack Fonseca og pt lækkes nye dokumenter fra andre wistleblowers, specifikt fra Caribien. Der er dog intet ulovligt i at have penge der, blot skal de jo beskattes og skat kende til dem ud fra det. Dermed reduceres spørgsmålet måske til om I skal tilbageholde skat eller ikke og det må være til at få svar på hvis det gøres klart, om nogen i DK er formidlere eller alt sker fra kunden direkte til et selskab i Caribien.

Det burde være til at finde en revisor der giver klart svar - og alternativt bindende svar fra skat som en revisor kan udforme. Samtidigt ville jeg være meget opmærksom på om nogen som bor i Danmark og måske formidler den form for investering, bare kan gøre det uden finanstilsynsgodkendelse - men, er alt udelukkende fra personer der er fastboende i Caribien og firmaet kun opererer der, så aner jeg det ikke.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ude fra hvad jeg har fået at vide fra skat . Så skal man ikke betale udbytte skat så længe der bliver betalt til et holdingselskab. Men hvis det er til en privat person så skal der betales 42% af gevinst

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)