Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Agent eller sælger???

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København v
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Strøander Shop Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle derude

Jeg er ret ny i det herinde og det har taget mig forevigt at skrive det her indlæg, da det er sindsygt svært for mig at få formuleret ordentligt hvad det er jeg søger. 

Jeg er illustrator og sælger pt. mine illustrationer i enkelte butikker i Kbh og via egen webshop. www.stroandershop.com Det går såmænd rigtigt fint, jeg vil bare meget gerne have mine ting ud i mange flere butikker, og gerne landet over. Jeg er ikke sælger og derfor er det den del af min virksomhed, der bliver syltet allermest, da jeg jo bare gerne vil sidde ved tegnebordet og gøre det jeg er bedst til. 

Derfor har jeg længe ønsket mig én, der kunne tage sig af den del, men jeg har svært ved helt at finde ud af modellen for den slags aktivitet. Findes der en forretningsmodel for den slags; hvor sælger/agent f.eks får procenter af evt. salg eller hvad plejer man at gøre? Jeg har pt. ikke råd i min virksomhed til at hyre nogen fast til jobbet nemlig. Jeg håber, der er nogen derude der har et par gode råd.

Takker på forhånd :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja fx en sælger kunne få 25 % eller 50 % af al indtægt det næste 12 mdr. 

Ikke medeejerskab, fordi du ejer fortsat butikken helt selv.

Men en andel af indtægten. 

Det er nok din mulighed, som jeg ser det. 

Fra København v
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Strøander Shop Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "Optimer salget!"

Tak for svaret. Vil man typisk altid tilbyde en procentdel af HELE salget? Så det dermed også bliver det salg, der er fra min egen webshop og bestillingspogaver, fx. illustrationsopgaver for forlag og andre kunder. Eller vil man skille tingene ad, så det kun er en procentdel af salget i de eksterne butikker? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Lisa

Det kommer an på hvordan dig og sælger hitter ud af det :):)

Nu kender jeg ikke din forretning, men du søger måske forhandlere af dine produkter ?

Hvis sælger skal lave dette arbejde, er det måske noget med at booke møder til sig selv, ud og præsentere produkt og lave aftale med butikker ?

Hvis sælgeren vil lægge fx 20 timer om ugen i dit projekt, kan du måske med rette betale ham 50 % af al salg i 12 mdr.

Hvis din omsætning 4dobles er det vel en go investering for dig ?

ALTERNATIVT kan du betale flere 2-4 sælgere et cut på fx 25 % , hvis de laver aftaler for dig med butikker de allerede kører ud til...

Ved ikke hvad der vil skabe mest forretning for dig....der skal du nok i tænkeboks

Mvh Flemming

Fra København v
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Strøander Shop Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming

Ja, jeg må vist lidt i tænkeboks. Det er jo lidt kompliceret, når man selv har mange kasketter på og har indkomst fra forskellige kanaler. Men jo, min tanke er, at en evt. sælger skal være opsøgende i forhold til at få mine produkter ud i nye butikker. Det er det første skridt. Derefter, hvis pengene tillader det, vil det jo være en stor luksus at have en mere agent-agtig person, der vil kunne promovere sagerne og hjælpe til markedsførring. Men det må blive senere, tænker jeg. 

Det går som sagt fint i min lille biks nu, men det er som om at jeg ikke rigtigt kan komme videre selv og udvide det mere som det er nu. Og jeg vil gerne tage det videre :-) Hvis det gir mening...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

du ka jo også hyre en mødebooker

Få booket 10 møder pr måned, som du selv tager ud til 

Den bedste til at sælge dine produkter...er nok dig selv ?

Fra København v
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Strøander Shop Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

- en mødebooker. Det begreb kender jeg slet ikke, men det kan jeg da overveje. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps Lisa, det kan gi dig interessante muligheder i din forretning: gode møder

Hent min gratis e-bog om salg, og bliv klædt på med det basale inden for opsøgende salg...jeg lover dig, den er underholdende og giver solide salgstips

http://optimersalget.dk/gratis-e-bog/ 

Tilmeldt 3. Dec 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisa,

For at give dig en procent ide, får agenter typisk mellem 5 - 12 % af salget. I møbelbranchen som vi er aktiv spiller i, får vores agenter på møbler 'borde, sofaer etc'. 6% af total omsætningen i hele deres land/region. Samt 10-12% for brugskunst.

Det er vigtigt at finde en som allerede er inde med et andet argentur. Da de fleste butikker er meget svære at komme ind med en 'lille' kollektion. Det afhænger selvfølgelig helt af hvilke type butikker du ønsker at komme ind til.

Har du spørgsmål, skal du være velkommen til at sende mig en PB :-).

Venligst, Daniel

Fra København v
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Strøander Shop Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Flemming. Den vil jeg kigge på

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)