Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero bogføring af køb

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hver gang en kunde på vores website køber en månedlig kasse sodavand f.eks. til 389 DKK om måneden (inkl. fragt, og moms), hvordan skal jeg så bogføre det som salg i Dinero? Sodavand er bare et eksempel ;)

Skal jeg oprette Faktura, også første linje angivet månedlig sodavand og sætte pris til 389 også en linje nedenunder hvor jeg skriver Levering (momsfrit) (?) til 89 DKK?   Eller skal jeg sætte til 300 kr i salg og +89 i fragt, så det bliver de korrekte 389? 

Man skal ikke betale moms af fragt/levering vel??

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

momsidiot:

Hver gang en kunde på vores website køber en månedlig kasse sodavand f.eks. til 389 DKK om måneden (inkl. fragt, og moms), hvordan skal jeg så bogføre det som salg i Dinero? Sodavand er bare et eksempel ;)

Skal jeg oprette Faktura, også første linje angivet månedlig sodavand og sætte pris til 389 også en linje nedenunder hvor jeg skriver Levering (momsfrit) (?) til 89 DKK?   Eller skal jeg sætte til 300 kr i salg og +89 i fragt, så det bliver de korrekte 389? 

Man skal ikke betale moms af fragt/levering vel??

Når du sælger en vare og fragten indgår som en del heraf, så skal der moms på din fragt.

Nu ved jeg ikke hvem der fragter dine varer, men hvis der er moms på fakturaen fra dem og du trækker købsmomsen fra i dit momsregnskab skal der uanset salgsmoms på dine viderefaktureringer af levering også.

 

Eneste måde at undgå moms er ved at anvende momsudlægsordningen, indtil ordningen afskaffes i august 2016. John har beskrevet ordningen her; http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html bare HUSK den tillades ikke mere efter august 2016.

Du kan selvfølgelig også bede kunden om selv at hente dine varer, så skal der heller ikke moms på.

 

I forhold til fakturering; hvis der skal moms på din fragt så er det ligegyldigt om du har en eller to linjer, da begge linjer har samme betydning i dit regnskab. Hvis levering er uden moms, så skal du lave to særskilte linjer på fakturaen med hver sin forskellige momskode.

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa, 

Umiddelbart tror jeg vi lige har haft samme case i vores support - umiddelbart tror jeg, du måske er den samme ;-) 

Anyways, vi er også aktive herinde, så nu får du lige svaret her. 

Det afhænger helt af, hvor du har købt din fragt - altså hvem der står for det. Vi har skrevet en guide om, hvornår der skal moms på og hvornår der ikke skal moms på. Guiden kan du læse her: 

https://dinero.dk/support/hvordan-fakturerer-jeg-fragt-uden-moms/

Du siger endelig til, hvis du har yderligere spørgsmål :-)

De bedste hilsner

Theis, Dinero

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

altid moms på alt - undtaget hvis du sender med postdanmark frimærker. Gør du det kan du lidt endnu bruge udlægsordningen hvor du så skal bogføre helt specielt på konti til det http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html   Ordningen ophører per 1/8-16 hvorefter der skal moms på alt. Det gælder ALT - fragt, gebyrer osv

Hvis du bruger udlægsordning og sodavand sendes med frimærker/postdk så skal du bogføre efter det = hver sine konti for køb og salg af porto - ellers kan du bogføre på samme linje eller 2 linjer - MED moms helt som du vil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)