Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskydelse af værdi i virksomhed

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

bogger:

hej igen.. Har nu været ude og få et foreløbig estimat på mine værdier der ca vil kunne omsættes til 250.000kr. Mit spørgsmål er nu hvis jeg får revisor til at lave apportinskud og opretter ApS til 50.000' så er der jo reelt 200.000 tilbage som virksomhed er god for. Så kan jeg jo bruge det overskud, evt købe en ejendom til udlejning for de 200. Men hvem dækker så det beløb da de jo reelt kun eksistere på papir. Det er ikke sådan at mine værdier pludselig kan forlanges solgt. Kun ved konkurs ikke? Fordi de 200.000 mangler jo princippet da jeg stadig ejer værdierne

Ved ikke om jeg forstår - men hvis du stifter for værdier - for det beløb de er værd - enten det er 50 t eller 250 t - så bliver det jo stiftelseskapitalen. Du stifter jo ikke med 50 t i kapital hvis du indskyder 250 t - og hvis du så skal købe noget for de værdier, så skal de jo laves om til penge for at kunne købe det du vil  - eller du skal give sælger af en ejendom guld for ejendommen. Du kan da ikke købe noget uden at betale for det -Værdi i EN ting "laves om" til værdi i en anden ting bare

Du skal nok betale dig til konkret rådgivning hos en revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 16
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er nok bedst John, man kan nemt misforstå og der kan gå noget tabt i oversætning. Jeg får kontaktet en revisor og får factsne på bordet :) god weekend, tak for hurtigt respons :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger du dit guld til at stifte et selskab er det ikke dit guld mere. Det er nu selskabets ejendom. Som betaling har du fået anparter i stedet for guld.

Hvis dit nye selskab skal betale noget så har det kun guld at betale med. Så enten må selskabet sælge dette for at få kontanter eller også finde en långiver som vil låne penge mod sikkerhed i guld.

En ting er sikkert. Det er ikke længere dit guld men selskabets hvis du stifter som beskrevet.

At stifte på denne måde er mig en gåde - hvorfor betale en revisor for at lave en vurderingsberetning? Hvis du har styr på guldpriser selv..........

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)