Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg er igang med at lukke min enkeltmandsvirksomhed har i den forbindelse nogle spørgsmål.

Jeg har kigget mange steder nu men jeg er simplehend i tvivl om jeg har forstået det rigtigt og jeg er bange for at gøre noget forkert. 

1) Hvad skal jeg gøre på skats hjemmeside? -
Jeg har lukket min virksomheds på virk.dk. Jeg har lavet en slutregnskab så der ingen værdier tilbage i virksomheden. Jeg er bare i tvivl om hvor jeg skal indberette dette til skat. Jeg har valgt i forskudsopgørelsen for 2016 at sætte hak i "Er du ophørt med virksomhed i 2016?", men hvor skal jeg indberette tallet jeg har fået ud af slut resultatet? Alle steder kan jeg læse det skal indberettes i den udvidet selvangivelse, men er det den fra 2015? Hvor jeg alleredet har indberettet resultatet fra 2015, skal jeg så bare ligge tallene sammen? Eller skal det indberette det i forskudsopgørelsen for 2016? Det skal siges jeg har et resultat fra 2015 og jeg har et andet fra de første 5 måneder i 2016? 

Jeg håber det giver meningen, selvom det kan virke lidt indviklet.

2) Når jeg har ordnet det fra spm 1 og indberrettet og betalt min moms efter virksomhedens lukning, skal jeg så gøre mere?

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Du skal først indberette dit regnskab/resultat i 2017, når du udfylder din udvidet selvangivelse for 2016.

2) Nej, men husk at gemme dine regnskaber i minimum 5 år.

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak.
For lige at sikre mig, selvom jeg lukker min virksomhed i maj 2016, skal jeg indberette i 2017 omkring min virksomhedsdrift i 2016 (ligsom jeg lige har gjort for 2015)? Er det så rigtigt jeg har sat hak i Er "du ophørt med virksomhed i 2016?" i min forskudsopgørsel for 2016 og kan jeg ikke bare sætte mit resultat i min forskudsopgørelse for 2016 alleredet, så det er ude af verden? 

Undskyld de mange spørgsmål, jeg vil bare gerne være sikker på alt går rigtig til :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal selvangive for 2016 (i 2017 når den er klar) med resultatet for den tid af 2016 du var åben - og der er der en række ekstra rubrikker -. da du skal vise du har fået alt du har haft købt ud igen - med moms korrekt osv - så du ikke bare lukker og napper tingene med det fradrag ud havde http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John. 
Jeg havde læst din blog, jeg forstod det dog ikke helt, selvom det ikke plejer at være et problem. 
Skal jeg skrive tallet på forskudsopgørelsen eller har det ikke den store betydning?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

MMYnwa:
Skal jeg skrive tallet på forskudsopgørelsen eller har det ikke den store betydning?
ja gør det så du ikke får rente tillæg

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

- og der er der en række ekstra rubrikker -. da du skal vise du har fået alt du har haft købt ud igen - med moms korrekt osv - så du ikke bare lukker og napper tingene med det fradrag ud havde http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html



Tak for svaret.
Et aller sidste spørgsmål. I selve den udvidet selvangivelse, hvilken ekstra række rubrikker er der tale om - bare så jeg for udfyldt det hele?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

det ser du når du angiver at du har lukket i den udvidede - som jeg husker det - de kommer af sig selv før du kan gå videre mener jeg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak.
Jeg venter og ser :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)