Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blandet bolig/erhvevsejendom hjælp!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Har et spørgsmål angående blandet privat/erhvervsejendom.

Hvis man som privat køber en ejendom der er opgivet med blandet bolig og erhverv er det så ikke tilladt at benytte erhvervsdelen privat, eller er det påkrævet at denne del af bygningen bruges til erhverv? hvis ja, er det noge man kan få ændret på nogen måde således erhvervsarealet bliver privat?

Håber I vil være mig behjælpelig i dette spørgsmål som jeg umiddelbart ikke kan finde noget om rundt omkring på det store internet, men det kan være i ved det? :) tak

Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at det eneste der kan give problemer er lokalplanen for området, samt evt. servitutter på ejendommen.

Lokalplanen kan du sandsynligvis finde på kommunens website. Du kan også bare ringe til kommunen, men det er aldrig værd at stole på hvad en tilfældig kontormedarbejder siger, så du bør under alle omstændigheder også selv kontrollere lokalplanen, eller få en anden til at gøre det.

Evt. servitutter på ejendommen kan du kontrollere her: https://www.tinglysning.dk/m/#/soeg , eller du kan spørge ejendomsmægleren.

Hvis enten lokalplanen eller en servitut kræver at der (også) skal drives erhverv i ejendommen, så ville jeg nok bare opgive købet.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)