Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indeksering af hjemmeside

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 2
Fra  LAIY Hvidevarer Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er ny herinde på amino, og håber der er nogen af jer, der vil bruge et par minutter på at komme med et godt råd :)

Jeg har tidligere bevæget mig i den fysiske detailbranche. Nu har jeg så fået lavet en hjemmeside (af et webbureau selvfølgelig) til en ny virksomhed jeg har startet. Jeg har lidt svært ved at læse mig til hvordan man hurtigst muligt får sin side på google - om den selv nok skal opdage den på et tidspunkt og hvor lang tid det typisk tager?

Siden hedder: http://www.laiy.dk hvis der er nogen af jer der har 5 min. :)

På forhånd tak.

- Emil

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Excelautomation Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil,

Du kan oprette et sitemap, som du kan indsende til Google Search Console. Det hjælper Google robotten med at forstå din sides opbygning, og hvilke sider du ønsker indekseret. Nu er jeg ikke selv bekendt med magento, men der bør være en integreret/mulighed for at installere et modul, som gør dette for dig automatisk. Disse moduler skal gerne have en indbygget ping-funktion, som foruden at indsende dit opdateres sitemap til Google, Bing, Yahoo, Alexa, også pinger services som weblogs.com, newsgator, blogdigger osv. Wordpress bruger eksempelvis denne ping-service til at notificere search engines om nyt/opdateret indhold (http://pingomatic.com/).

Jeg undre mig lidt over, hvorfor dit webbureau ikke gør for dig. Mig bekendt, er det gangske almindelige service, at bureauet indsender det første sitemap. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

komme frem ad kan du blandt andet gør sådan her . især folk linker dig ligesom du lige har gjort i dit amino.dk indlæg

Du kan starte med at skrive indlæg amino.dk mindste 25 så må du have et signatur gå ind ret profil og klik debatindstillinger 

du kan søge google artikler skribent artiklen kataloger med mere du kan få lidt udad link kataloger tag de især de øverste på denne side linkkataloger.dk 

skriv google de søgeord op med kombiner hjemmeside add side med mere

få skrevet gerne en presse meddeles skriv gerne free presse meddeles på google

få skrevet en masse tekst egen side, husk interne links opbygning siden 

husk få skrevet titler på siden og brug de 68 tegn som google viser 

få lavet h1 og h2 siden overskrifter overdriv det dog ikke en gang h1 hver side gør jeg og flere h2 men der skal jo også være en masse god tekst på siden 

få en https://www.google.com/business/ så findes du lettere med lokale søgninger 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Svendborg
Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 2
Fra  LAIY Hvidevarer Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres tid og råd - jeg vil prøve at tilrette efter jeres råd :)

Mvh Emil

[Manuel signatur med link fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil! :-)

Det eneste der skal til før at din hjemmeside bliver indekseret, er at en allerede indekseret hjemmeside linker til din hjemmeside. Så næste gang Amino.dk bliver crawlet af Google (sikkert i dag), så vil Google opdage det nye link som du lige har tilføjet her i debatten, og så vil de indeksere din nye hjemmeside i løbet af kort tid! :-)

Men selve indekseringen er kun en lille del af det du sikkert gerne vil opnå - nemlig trafik fra fx Googles søgeresultater.

Her skal du som nogle af de andre har været lidt inde på, ind og arbejde med søgemaskineoptimering af din hjemmeside. Hvis du gerne vil læse mere om det, så kan du her finde en introduktion til On-page SEO.

Og endelig; hvis du ikke har tid/lyst/evner eller af andre grunde ikke selv vil varetage din SEO, så skal du selvfølgelig være velkommen til at skrive og spørge om hjælp. Jeg vil også gerne anbefale Søren Skriver som ejer FirstSEO og har hjulpet rigtig mange kunder efterhånden, med at varetage deres SEO.

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Min ide ApS Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Din side er sikkert allerede indekseret nu.. så hvis søgemaskineoptimering er dit næste punkt, så installere Yoast SEO - det er et gratis plugin og det hjælper dig langt hen af vejen og så er du igang. Hernæst vil jeg starte med at finde DK sider i dit lokal område hvor du kan få links fra, det er ikke så svært igen og finde hvis du er kreativ.

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jun 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Excelautomation Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans side er ikke indekseret. Det er relativt nemt at teste: https://www.google.dk/search?q=site%3Awww.laiy.dk&oq=site%3Awww.laiy.dk&aqs=chrome..69i57j69i58.183j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig Jimmi - det kunne faktisk eller være nemmere at teste! ;-)
Men siden skulle gerne snart blive indekseret, da Google ofte vender snuden forbi Amino.

Noget andet man kan gøre for at blive indekseret, er at "Indende sin hjemmesiden til indeks" i Google Search Console.

Dette kræver naturligvis at du er oprettet i Google Search Console, hvorefter du ude i venstre menu kan vælge Gennemsøg -> Googlebot Simulator, trykke "hent og gengiv" hvorefter du vil kunne trykke "indsend til indeks".

Og endelig, så kan du tilføje din URL her: http://www.google.dk/intl/da/add_url.html - hvilket man må formode der virker.

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan sender man et Sitemap ind?

Fra Herning
Tilmeldt 30. Nov 14
Indlæg ialt: 153
Fra  Riis Media Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan gøres inde i Google Search Console, under Gennemgang -> Sitemap.
Men det er faktisk ikke noget jeg har gjort brug af før, eller mener at man bør gøre brug af.

Hvis du derimod skaffer nogle fornuftige links til din hjemmeside, og ellers har en god intern linkstruktur på din hjemmeside, så vil Google helt automatisk indeksere dine sider på hjemmesiden.

Problemet i et Sitemap er, at du kan få indekseret en hjemmeside, som Google reelt ikke kan indeksere. Dette ønsker man naturligvis ikke, fordi den godt nok vil være indekseret, men aldrig vil få trafik på Google pga. et eller andet teknisk problem, som man ellers kunne opdage ved manglende indeksering.

Matt Cutts fra Google, svarer i øvrigt på om det er bedst at bruge et XML eller HTML sitemap:



Og et HTML sitemap er bedst! Derfor synes jeg du skal overveje at oprette et HTML sitemap (der i øvrigt ikke skal sendes ind). Det gør du bare ved at oprette en side, hvor du kalder URL'en "xxx.dk/sitemap/" og fra den side linker ud til dine vigtigste sider.

Jeg har selv gjort det for nyligt i et nyt projekt, hvor jeg er ved at lave en hjemmeside, der skal guide folk til valg af kosttilskud til deres styrketræning. Du kan se opbygningen af et HTML Sitemap lige her: Vel og mærket til en hjemmeside i fitness/kosttilskud branchen - https://suplab.dk/sitemap/

Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)