Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS som er momsregistreret, men ikke har omsat for 50.000 endnu

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AMINO,

Jeg står i den situation at jeg har et IVS og jeg har ikke omsat for 50.000 endnu men jeg er momsregistreret. Jeg skal til at importerer varer uden for EU, og er importtørregistreret. Hvordan fungerer det med hensyn til moms?

Betaler jeg moms når jeg køber, og skal den moms så pålægges salget eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal angive importmoms ved importen og den koster dig ikke noget når det er til momspligtig brug. Det er 25% af varen+fragt under importmoms/salgsmoms og samme beløb lægges så under købsmoms så begge angives korrekt. De fleste programmer har konto til import fra uden for EU som selv regner den ud  MEN - importmomsen skal korrigeres så den matcher de angivelser du får fra told/moms ved hver import, senest inden hver momsangivelse

Ja du skal lægge moms på alt du sælger i Danmark og varer til private i EU

Jeg kunne godt frygte, at der er en del du ikke er med på når vi taler IVS i sig selv - ex lovpligtig arbejdsskadeforsikring for ejer uanset løn/omsætning, indberetning til off. ejerregister men jo endnu mere, at du i alle fald skal sætte dig meget mere ind i moms - uanset omsætning, for når du er moms registreret, så er det moms på alt . det har intet med over eller under 50t at gøre. Det er bare den grænse hvorunder man kan undlade momsregistrering hvis man ved man ikke kan komme over på 12 mdr

Læs om importmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html og overvej min E-bog om netop IVS som link, for der er en masse huskelister, gode råd- indskyde penge - løn osv -  samt basis om skat og moms og meget andet - 55 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)