Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Elite brokke kunder

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mon ikke vi kender det alle sammen, en gang imellem så kommer der en kunde vi bare ikke kan stille tilfreds. Sagen kan udvikle sig til det absurde og kan ende i en afpresningslignende situation overfor virksomheden. I dag har disse elite brokkere mange gode værktøjer på nettet, men hvad har virksomhederne ? Virksomhederne står ofte med ryggen imod muren i disse situationer, jeg taler ikke om de store virksomheder, de har også deres "shitstorme", jeg taler om de mindre virksomheder, som helt uforberedt kan havne i en meget dårlig situation og ikke ved eller har ressourcer til at håndtere en negativ brokke sag på nettet.

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,


I bund og grund så har du vel ret? Der er ikke meget som virksomhederne kan gøre egentlig....

- Men spørgsmålet er, har du eventuelt et godt bud på hvad man kan gøre ved det? :)

Dvs. en form for TrustPilot for virksomheder, hvor man udstillet de dårlige kunder, med navn, by og andet?

- Og så kan man altid pakke det ind, og kalde det for et forum, som TrustPilot gør det? :)

Eller?


Vh,
Meal4U.dk

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler på at den slags information må deles med andre, da der er tale om privatpersoner. En ting er et register over "trælse" kunder, men hvad så med et register over kunder som snyder?

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke nogen patentløsning. Har kun nogle tanker, jeg synes problemet ligger hos de virksomheder, som profitterer på at hjælpe brokkerne frem på nettet.

Hvis man havde en gruppe/forening/virksomhed, som kunne gå ind og hjælpe. Lad os tænke en kollega, får en dårlig anmeldelse på et af disse brokkesider, så kontakter han gruppen og gruppen går ind og skriver pæne anmeldelser på brokkesiden.

Gruppen kunne endvidere udvikle værktøjer til at brokkesiderne rangerer dårligt i forhold til gruppens sider. Foreksempel en fælles nyhedsside med gode kunde historier fra virksomhederne

Endvidere kunne gruppen skabe debat om brokkesidernes lødighed, bl.a. med det formål at gøre opmærksom på problemet overfor søgemaskinerne.

Der er helt sikkert mange andre muligheder

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Min ide ApS Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogle gode forslag her. Jeg tror bare det er svært fordi så snart det handler om privat personer som du og jeg så er der en helt anden lovgivning! Det burde så være billigere og nemmere for en virksomhed og få en dommerkendelse på at et forum skal fjerne alt fra deres side hvis det er uberettiget.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Informationerne må ikke deles i en database, det vil være en overtrædelse af persondataloven...

Desuden er det nok de færreste, som har tid til at tjekke alle kunder, før de f.eks tager dem ind, eller sender ordren til dem. 

De fleste "elite brokke kunder" kan let takles, det gælder bare om at lytte og give dem ret, så er de faktisk ikke så umulige og umedgørlige, som man ellers skulle tro :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det der er brug for er reputation management og der kunne man hjælpe hinanden langt i en gruppe.

Jeg synes ikke det er en god ide at hænge folk ud, uanset hvor irriterende de måtte være, det er bedre at gøre deres "våben" tandløse. Der er nok også en lovgivning, som vil komme på tværs for det.

Til Fashion seller du er et heldigt menneske, glæder mig at du endnu ikke er rendt ind i et af disse mennesker :-)

Den sidste historie jeg rendte ind i var i Thailand, en håndværker jeg bruger derovre fortalte sin historie om hans tidligere restaurant, han måtte flytte fra, da en kunde som havde købt mad for 50 bath, sagsøgte ham for flere hundrede tusinde bath til dækning af hospitalsregninger. Disse sager findes overalt, der er brug for hjælp, støtte og sammenhold til selvstændige til tackle disse sager.

Fra Rødovre
Tilmeldt 21. Jan 16
Indlæg ialt: 160
Fra  Meal4U ApS Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,


Fashion: Dvs. Give dem ret, og eller bare give dem hvad de ønsker for at lukke munden på dem? :/ Hvor slutter det ikke henne?

Opråb til alle: Hver med i denne tråd, kom med jeres syn og gode ideer? Det er et reelt problemstilling, som som jeg mener er relevant for alle der driver virksomhed? :)


Vh,
Meal4U.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Finn Pedersen:
Det der er brug for er reputation management og der kunne man hjælpe hinanden langt i en gruppe.
Yes

Den er jeg med på.

Jer er "sikker" på at gældende lovgivning, ikke giver lov til (persondata loven) p.t. ikke giver lov til at oprette særlige "advarsels registre".

I det hele taget halter og lider lovgivningen indefor intetnet udviklingen m.m. håbløst bagefter, har slet ikke fulgt med i virkelighedens verden.

Derfor er det også et eldorado p.t. og være bl. a. Trustpilot.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De fleste broksager på nettet er jo hurtigt glemt.

Men hvis kunderne ved, præcis hvad de kan forvente, så er risikoen mindre. Selv går jeg gerne et ekstra stykke for at gøre en kunde glad, men det er også vigtigt, at man ikke vil gøre alt bare for at stille folk tilfredse. Ellers risikerer man at ende med netop de kunder, der kræver mest og vil betale mindst. Det er min erfaring, at hvis nogen fx har fået noget til en god pris, betyder det ikke, at de stiller mindre krav - tværtimod. Jeg prøver altid at gøre kunder glade, men hvis der er nogen, der erfaringsmæssigt ikke gør mig glad, så siger jeg kun ja til den første opgave for dem.

Så klar kommunikation, is i maven over for brokkerne og forsigtighed med særaftaler er vejen frem efter min mening. :)

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)