Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

D-vitamin fra solarier (UVB stråling)

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Kristian!

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

GrN.dk - Web, Excel og Logistik:
Jeg lever ikke af at sælge plantebaserede produkter. Hvordan kan det være salgsgas?

Jeg har aldrig udtalt mig om hvad du sælger eller ej. Helsekost branchen et mestre i salgsgas / storytelling  som oftes ikke har nogen hold i virkeligheden, Branchen er mestre i at gribe tidens trends, for tiden er busswordet vegansk , så naturligvis lancere man D-vit som er vegansk - Hvad er lige forskellen på det og et produkt som ikke indeholder animalske ingredienser, absolut intet - så ren slagsgas.  Produktet virker jo på ingen måde bedre! 

Den artikel du henviser til er jo misvisende, for de tager jo slet ikke højde for at mange vegetabilske vare importeres fra fjerne himmelstrøg, så ressource forbruget er meget stor, hvorimod det meste kød er produceret i DK.   

GrN.dk - Web, Excel og Logistik:
Du skrev: "Der er jo ingen  forske uover prisenl på naturligt eller synthetisk fremstillet D-vitamin.".

Ja det skrev jeg med forstår ikke hvor det er du vil hen? 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

@Ravn.

Jeg har ikke set vegansk D-vitamin i DK, men det kan være at det er kommet. Jeg startede med at undersøge den plantebaserede livsstil i 2007.

Hvad med kartofler, hvede, spinat, salat, hvede, rug, byg, tomater?

Jeg vil blot informere verden om, at der er forskel på D-vitamin og at man skal passe på, da jeg selv har haft seriøs d-vitamin-mangel og har sandsynligvis lidt enorm skade på grund af det.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 02:31
Hvor mange stjerner giver du? :

He igen GrN

tjah hvor mange måneder om året kan man få dansk spinat eller tomater -ikke mange.  Men iøvrigt en ret så ensidig kost du nævnet som absolut ikke kan kaldes varirende og sund.

Du nævner at der er forskel på D-vitamin, men Det står mig stadig uklart hvad det er for en forskel du mener? D-2/D-3 eller vegansk / ikke vegansk? 

hvordan kan du vide at du har haft D-Vit mangel når man ikke en gang er enig om hvad blodniveauet skal være?  Hvad er det nogle enorme skader du har lidt? 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Med den rette teknologi, kan du få tomater året rundt. Jeg skriver lidt om det her: http://heleplanter.dk/gartneriinnovation-flytter-fra-danmark-til-sverige

Men du har ret, det er ikke i Danmark....

Jeg gav blot et par eksempler på fødevarer.

Der er forskel på D2 og D3. Den d-vitamin vi får, når Solens stråler rammer vores hud er bedst. Det kræver dog middagssol i sommerhalvåret i Danmark, for at jeg kan få tilstrækkeligt D-vitamin fra den kilde.

Jeg bad min læge om at tage en blodprøve. Ifølge Dr. Holick, som var forskeren der fandt frem til, hvordan D-vitamin produceres i kroppen og hvordan det fungerer, er der klart definerede niveauer, som kan anvendes som pejlemærker.

Mine skader inkludererede allergier, eksem, og knopper på to af mine fingerled (http://heleplanter.dk/behandling-af-haarde-knopper-paa-fingerled), for at nævne nogle eksempler. Der kan være mange årsager til ovenovernævnte skader, men det er sandsynligt at det skyldes D-vitamin mangel og indtagelse af en for høj energikoncentration animalske produkter, selvom jeg altid har spist mange grøntsager og frugt.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

GrN.dk - Web, Excel og Logistik:
hvordan D-vitamin produceres i kroppen og hvordan det fungerer, er der klart definerede niveauer, som kan anvendes som pejlemærker.

Nu er det jo altså ikke noget man bare lige gør, definere et niveau for et vitamin, for langt de fleste vitaminer kender man faktisk ikke det nødvendige niveau. I øvrigt har de hidtidige analyse metoder ikke være pålidelige for D-vitamin.

Nu bliver det sgu lidt komisk når du kommer må så uvidenskabelige påstande som for "en for høj energikoncentration animalske produkter "- hvad mener du lige med det?   Det virker til at du har set dig sur på animalt produkter / produktion.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 04:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt. Kroppen er en indviklet organisme, hvorfor det er vigtigt at kigge på sandsynligheder i forhold til, hvad kroppen i virkeligheden har behov for.

Problemet med animalske produkter og især animalske proteiner er dokumenteret videnskabeligt i mange tidsskrifter. Det sørgelige er, at der skal bruges så meget energi på at modbevise det moderne paleo salgsgas i stedet for at plante nogle frugttræer.

Et eksempel på moderne "salgsgas", hvor der er nogen, der vil tjene penge på en mirakelkur: http://nutritionstudies.org/the-plant-paradox-by-steven-grundy-md-commentary/

Hvor anerkendte forskere skal bruge energi på et forklare, hvorfor det er salgsgas.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Ja kroppen  og dens  mange biokemiske processer er super komplicerede, vi ved faktisk kun en brøddel af hvad der sker og hvilke betydning / funktion de forskellige vitaminer har i den menneskelige krop.

 Danmark har vi et mega sygelig fokus på sund kost og livsstil, hvilket nok skader mere end det gavner.  Tankevækkende at den meget fokus på mad & hygiejnisk livsstil har medført at vi bliver federe og federe, og aldrig har vi været så ramt af så mange livstilssygdomme som f.eks astma og allergi.  Alt tyder på at denne mad og hygiejne fokus er meget sundhedsskadelig. Nyeste allergi forskning tyder jo på at vi lever for rent og sterilt.

Måske vi bare skal tilbage til det basale.

http://www.dr.dk/levnu/boern/seniorforsker-beskidte-fingre-er-godt-mit-barn

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)