Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

D-vitamin fra solarier (UVB stråling)

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, jeg anbefaler vegansk D3 eller D2. Hele planter indeholder den resterende næring vores krop har behov for. Sol er dog det bedste i forhold til D-vitamin.

B12 injektioner er også en god ting, da de fleste mennesker mangler både B12 og D-vitamin. D-vitamin er primært et problem i områder langt fra ækvator.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

GrN.dk - Web, Excel og Logistik:
jeg anbefaler vegansk D3 eller D2

Hvorfor så lige vegansk? mener du i øvrigt ikke vegetabilsk?   Der er jo ingen  forske uover prisenl på naturligt eller synthetisk fremstillet D-vitamin. 

I øvrigt skal det siges at videnskaber faktisk ikke ved hvad det optimale niveau af D-vitamin er.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

@Ravn: jeg mener vegansk. Jeg anbefaler så vidt muligt kun veganske produkter. Vegetabilsk betyder ikke nødvendigvis vegansk. Mange videnskabelige studier viser stor forskel på D2 og D3. Den bedste D-vitamin er D3 dannet i kroppen i forbindelse med at huden påvirkes af solens stråler. Jeg har brugt lang tid på at finde frem til de bedste solarier, men har ikke været tilstrækkelig grundig til at kunne dokumentere nogen effekt.

Hvilke videnskaber?

Jeg kan anbefale bogen "The Vitamin D Solution".

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Så bliver du lige nødt til at forklare hvad du forstår ved Vegansk?  Naturligvis er der forskel på D2 & D3 vitamin da der er tale om to forskellige molekuler, dog med næsten identisk struktur. 

Hvilken videnskab:  Naturligvis den seriøse der publiceres i fagtidsskrifter.

I øvrigt at der værd at bemærke at der har været rejst tvivl om hvor valide mange af de udførte D-vitamin analyser er,

  http://www.biokemi.org/biozoom/issues/526/articles/2406

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3114718/

http://videnskab.dk/videnskabdk/analyse-det-store-d-vitamin-paradoks

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Der er mange vegetabilske vitaminpiller og tabletter, som er indkapslet i døde dyrs knogler.

D2 og D3 har blandt andet forskellige halveringstider i menneskekroppen.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

GrN.dk - Web, Excel og Logistik:
Der er mange vegetabilske vitaminpiller og tabletter, som er indkapslet i døde dyrs knogler.

Det er da rigtigt at nogle præparater indeholder gelatine fra dyr, men hvad er der galt i det?  Men hvad skulle argumentet være for at "vegansk" skulle være bedre? I bund og grund er der jo tale om salgsgas som følger tidens trend.  

Som sagt er D2 og D3 Vitamin to forskellige molekuler, så der er intet mærkeligt i at de opføre dig forskelligt i kroppen, helt elementær farmakologisk/ biokemisk viden. 

Har du i øvrigt tænkt over at f.eks islændinge som bor meget mod nord og dermed får alt for lidt D-vit er blandt de folk i verden der lever absolut længst. Lidt tankevækkende!

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Plantebaserede produkter er bedre ud fra samtlige vinkler, blandt andet et ressourcemæssigt synspunkt.

Du sagde tidligere at der ikke rigtig var forskel på D2 og D3.

Det er tankevækkende at se på populationers livsstil. Det er ikke tilstrækkeligt at håndplukke et specifikt land. Vi kan tage Grønland, hvor levealderen er meget lavere. Det handler ikke så meget om levealder, men mere om hvordan man lever den sidste 25% af sin levetid.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

GrN.dk - Web, Excel og Logistik:
Plantebaserede produkter er bedre ud fra samtlige vinkler, blandt andet et ressourcemæssigt synspunkt.

Ud fra samtlige vinkler? den påstand er der da ikke noget belæg for at påstå - altså rent salgsgas.

GrN.dk - Web, Excel og Logistik:
Du sagde tidligere at der ikke rigtig var forskel på D2 og D3.

Det har jeg da aldrig sagt noget om, jeg sagde at de var en lille forskel i molekule strukturen på de to forskellige stoffer.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 06:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg lever ikke af at sælge plantebaserede produkter. Hvordan kan det være salgsgas?

Blot at holde op med at spise animalske produkter har enorm indflydelse på miljøet (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12936963), kun overgået af reduktion af menneskepopulationen.

Du skrev: "Der er jo ingen  forske uover prisenl på naturligt eller synthetisk fremstillet D-vitamin.".

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er faktisk rigtig spændende det du er ved at undersøge her Gregers. 

Keep it up og sig til hvis der er noget jeg kan hjælpe med nu hvor vi (næsten) er naboer ;)

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)