En kunde har beklaget sig over at de kun har 7 dg. netto at betale i, men så vidt jeg er blevet informeret kan jeg selv bestemme hvor lang en betalingsfrist jeg sætter som leverandør. Denne virksomhed er i forvejen ikke god til at betale til tiden. Har de ret, når de siger at loven oplyser dem om at de har 30 dg. til at betale i, skønt jeg har skrevet 7 dg. netto.
Enig med de øvrige, men som John skriver, er det god skik at aftale det på forhånd. Ja, dårlige betalere skal holdes i kort snor, og du skal ikke være bleg for at tage rykkergebyr dag 9. Det er min erfaring, at nogle kunder 'går til grænsen', og en kunde, der slet ikke betaler, er jo en dårlig kunde. Eller slet ikke en kunde.
mange tak for alle svarene. Virksomheden er ikke offentlig, og der er kun ballade når virksomheden ikke agter at betale til tiden, hvilket desværre sker ret ofte. Men for mig var det vigtigt at vide om der er nogle lovformelige krav når kunden ikke er offentlig, og det kan jeg jo forstå at det er der ikke.