Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Passivt domæne i 16 år - Kan jeg få det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 33
Fra  una LIVING Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

En jeg kender har kigget på et domæne, idet det er hans mors familie navn og derfor gerne vil bruge som navn til hans virksomhed

Der er dog en anden som har haft domænet i 16 år uden at gøre noget som helst. "ejeren" er blevet kontaktet, men vil ikke af med det idet det er hendes familie navn. Det er den eneste grund og hun har ingen planer om at bruge det! Min er lige så meget fra XXXXX "familien" og vil jo nu gerne bruge det til hans virksomhed som startes i samme navn.

Hvem har retten? Jeg kunne læse mig frem til at man ikke må have et domæne uden at tage det i brug. (det bruges heller ikke som mail @xxxxxx.dk) 

Hvis man kan få retten til domænet, hvordan er processen så? 

Mange tak på forhånd

Mathias

Ejer af unaliving.dk, som sælger kugletæpper og uld bordskånere

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan prøve at indgive en domæneklage, når virksomheden er registreret, men det er langt fra sikkert at du får medhold.

Prøv om du kan finde afgørelser på ligende sager på

https://www.domaeneklager.dk 

Hvor du kan læse hvad der ligger til grund for de enkelte afgørelser. Det kan være nyttigt, når man skal formulere domæneklagen.

---

Efter hvad jeg tidligere har hørt, skal du forvente en behandlingstid på ca. 6 måneder.

Mvh. Karsten Sønderup

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det har tideligere været omtalt her inde på siden: http://www.amino.dk/forums/t/202749.aspx

Umildbart ville jeg prøve at skrive til dk-hostmaster og høre om der ikke er en måde du kan få domainet overdraget på, så vidt jeg husker er der nemmerig en regel på 'dk' domainer om at de ikke bare må være tomme, samt at de skal have relevant indhold- Den regel har man så vidt jeg har forstået for at undgå at en bare køber alle domainer og så sælger/sære dem.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 33
Fra  una LIVING Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar. 

Vi vil tage fat i DK hostmaster og høre dem ad inden vi sender den videre til klagenævnet :)

Ejer af unaliving.dk, som sælger kugletæpper og uld bordskånere

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det hjælper ikke noget om at kontakte DK-Hostmaster , de ved ikke om domænet faktisk er i brug - det kan bruges til email (mails som du ikke kender), navneservere osv.

Tag kontakt til domæneklagenævnet direkte hvis du mener du har retten til domænet :-) Jeg har personligt en række domæner, som der ikke har 'indhold' men bliver brugt som f.eks, navneservere, eller emails med en lang historik - hvilket er helt fint :-)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 33
Fra  una LIVING Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lucas,

Jeg har undersøgt og fundet ud af at domænet ikke bruges som mail. Om den bruges som en navneserver ved jeg ikke, men det ville godt nok overraske mig. Idet "ejeren" ingen tekniske evner har.

Det er kun grundet at det er et familienavn. 

Ejer af unaliving.dk, som sælger kugletæpper og uld bordskånere

Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ved du at domænet ikke bruges som email? Er der en specifik mulighed for at tjekke dette?

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der ikke er oprettet hverken MX- eller A-records for domænet bruges det med sikkerhed ikke til mails. Check evt via. http://digwebinterface.com

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mathias Smedemark Kristiansen:

Hej Lucas,

Jeg har undersøgt og fundet ud af at domænet ikke bruges som mail. Om den bruges som en navneserver ved jeg ikke, men det ville godt nok overraske mig. Idet "ejeren" ingen tekniske evner har.

Så du kender hvert enkelt sub-domæne på hele domænet, og er 100% sikker på at der ingen MX records er nogen steder? :-)

Hvis du kender et tool der finder alle sub-domæner på et domæne, så skriv lige PM med navnet, fordi det har jeg brug for.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)