Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg står og vil gerne opstarte min egen webshop hvor jeg vil sælge posters og plakater jeg selv laver. Det bliver mest som en hoppyvirksomhed som jeg vil have udover mit fuldtidsarbejde.

Men jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal starte og jeg har ikke rigtig styr på reglerne omkring opstart af webshop.

Her er en del spørgsmål:

Skal jeg oprette et cvr nummer?

Skal jeg lave en forretningsplan?

Nogen der kender reglerne omkring brug af billeder? Skal jeg købe dem på forskellige sider?

Kan jeg download en font gratis og bruge den, eller skal jeg købe den først før det er lovligt?

Kender du et trykkeri man kan bruge som printer for webshops?

Er der nogen der har en liste som kan være behjælpelig? Jeg tænker sådan trinvis når man skal starte en webshop op.

Jeg har en til at lave hjemmesiden for mig og jeg har en til at kigge på det økonomiske.

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt starte uden CVR, men du skal have et, når din omsætning kommer over 50.000 kr. på et år. Det er let og hurtigt at oprette en virksomhed, hvis det er, så det skal ikke holde dig tilbage.

Forretningsplan

Det er altid en god idé at lave en forretningsplan, så man ved, hvad det er, at man gerne vil opnå. Det skader i hvert fald ikke :D . Du skal bare ikke bruge for lang tid på at lave den, for så holder den dig tilbage for at komme i gang. Det er i hvert fald min personlig erfaring.

Brug af billeder

Der findes en række sider, hvor du kan købe billeder. Bare google det. Jeg vil anbefale dig, at du tager dine egne og starter med dem. Det får din webshop til at se mere unik ud.

Font

Det kommer helt an på, hvilken font du gerne vil have. Jeg ville nok bare starte med en gratis font. Du kan evt. tjekke Google Fonts ud

Guide til webshop

Jeg har lavet guides på Lavenwebshop til, hvordan du laver din webshop i Shopify og WooCommerce. Brian Brandt har lavet en guide til hele processen med webshop. Den finder du her.

Jeg håber, at du kunne bruge svarene.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)