Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SLIK IMPORT - hvem skal man vælge?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej . Du må gerne importere inden du register dig hos fødevarestyrelsen. Det har de selv sagt

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Rabat ? Den skal du list længere ude på landet med ... det eneste rabat du får er ved at købe stor mængder ellers kan du drømme om den rabat .

Ud over det .. transport er slet ikke så galt som du tror .... hvis du vælger det rigtig selskab, koster det kun 24øre per 200g at få transport til .... dvs for 32tons koster det omkring 38.799 kr .. det er slet ikke galt .. jeg har leverdør aftale plads som jeg sagde tidligere .

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså man plejer jo at sige at de varer der bliver produceret i ens eget land, ALTID er billigere at købe i hjemlandet end i udlandet. Der er nogle undtagelser feks slagterivarer og lignende der bedre kan betale sig at få produceret i udlandet, men danske slik-mærker kan jeg ikke forestille mig er billigere at købe i udlandet end i Danmark hvis de vel og mærke er produceret her. 

Men hvis det bare er bland selv slik, skal du vel bare have fat i dem der står for feks leverancer til Dansk Supermarked. 

Malaco/Leaf eller Toms, eller Haribo feks. Er det ikke de store 1kg plasticbøtter som du kan videresælge du leder efter?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Yousef M. Tantouri:
, da hvis du købe det af en grossist i Danmark lægger han punktafgifter oveni men det sker ikke hvis du skal købe det i udlandet .

Undskyld men hvori består forskellen på om du selv skal betale punkafgiften eller grosisten / producenten opkræver det ?  afgiften er nøjagtigt den samme om du eller en grossist / importør betaler den.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nej det bliver ikke det samme .

Hvis du har en indkøbs pris på 5 kr i tyskland så bliver din indkøbs pris 10,99 i Danmark fordi du køber den i Danmark . Det er ikke ligesom momsen hvor du kan trække den fra og give den videre til kunderne .

Både du og grossisten skal betale punktafgift.

Jeg har selv snakket med skat om dette emme.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Yousef M. Tantouri:
Rabat ? Den skal du list længere ude på landet med ... det eneste rabat du får er ved at købe stor mængder ellers kan du drømme om den rabat .

Du ved desværre ikke hvad du snakker om,  Jesper fra Sliknet har faktisk engang fortalt om rabatten ( http://www.amino.dk/members/lauge01/default.aspx)

Mht. transport så falder prisen jo mere gods man får fragtet, men uanset hvad stadig en omkostning der skal betales.  Du må da være vanvittig hvis du betaler 38.700 DKK for at få fragtet 32 tons fra Europa til DK.  Jeg vil godt gøre det for 25.000 DKK ;-) 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre den nævnte fagt pris er fra Tyrkiet til danmark altså uden for EU

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Yousef M. Tantouri:
Hvis du har en indkøbs pris på 5 kr i tyskland så bliver din indkøbs pris 10,99 i Danmark fordi du køber den i Danmark . Det er ikke ligesom momsen hvor du kan trække den fra og give den videre til kunderne .

Både du og grossisten skal betale punktafgift.

Jeg er ked af at sige det, men sikke da en omgang vrøvl du skriver.   

Hvordan kommer du frem til at hvis du giver 5 kr i Tyskland, så vil det blive 10,99 DKK i Danmark ???  forklar venligst.

Punkafgift på sukkervare skal altså kun betales en gang.   punkafgiften er 25,97 DKK pr. kg slik uanset om du importere eller køber i DK.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er informationer jeg har fået fra skat

Jeg er ikke super ekspert i det her.

Men som sagt jeg er igang med at oprette firma som jeg skal importere slik uden for EU og så har jeg ringet og søgt informationer hos de forskellige myndigheder som har givet mig disse oplysninger . Også med fragt firma og told osv .. alle de informationer en slik webshop skal bruge .

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Yousef M. Tantouri:
Jeg er ikke super ekspert i det her.

Fair nok, men du udtalte dig ellers ret så skråsikkert om emnet ;-)    Som sagt skal punkafgiften kun betales en gang.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)