Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgpris af varer fra UK

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, jeg har tidligere fået en pris på nogle elektroniske apparater fra en Engelsk leverandør som importere disse fra UK... Prisen er all inclusive dvs. inkl duty, VAT og fragt til dk... Indtil videre har jeg købt disse som privat person til eget forbrug, men nu er vi nogle stykker som snakker om at begynde at tilbyde disse apparater gennem en webshop... Varekøbet bliver hurtigt stort, da hvert apparat koster omkring 10.000 kr derfor har vi belsuttet at skyde 60.000 i et APS og sælge herigennem.

Hvordan håndterer jeg det bedst, forslag ideer, mm er velkommen?

hvordan beregner jeg produktets slut pris i de danske butikker, jeg kan vel fratrække den engelske moms... jeg vil mene vi skal en markup på ca. 30% for at kunne håndtere support, marketing, osv... 

Må varen komme direkte fra Kina til slutkunden for at spare tid?

På forhånd tak 

Hilsen Henrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ved salg til erhvervskunde I andre EU lande, skal din engelske leverandør ikke opkræve engelsk moms på varen. Dvs. at du køber varen uden Den engelske moms. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

heo:

1

Prisen er all inclusive dvs. inkl duty, VAT og fragt til dk... Indtil videre har jeg købt disse som privat person til eget forbrug, men nu er vi nogle stykker som snakker om at begynde at tilbyde disse apparater gennem en webshop... Varekøbet bliver hurtigt stort, da hvert apparat koster omkring 10.000 kr derfor har vi belsuttet at skyde 60.000 i et APS og sælge herigennem.

2

Hvordan håndterer jeg det bedst, forslag ideer, mm er velkommen?

3

hvordan beregner jeg produktets slut pris i de danske butikker, jeg kan vel fratrække den engelske moms... jeg vil mene vi skal en markup på ca. 30% for at kunne håndtere support, marketing, osv... 

4

Må varen komme direkte fra Kina til slutkunden for at spare tid?

1 Når I er momsregistrerede og giver leveradøren jeres momsnr så skal der ikke være engelsk moms på. I stedet skal I selv bogføre importmoms som 25% af pris+fragt under salgsmoms/importmoms, men I må så lægge samme tal under købsmoms, så det koster jeg ikke noget

I kan aldrig trække udenlandsk moms fra - kun dansk og kun når den fremgår af regning fra dansk momsregistreret virksomhed

2

hvis du mener hvordan du håndterer ApS og alt hvad det angår så er der http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/selvstndig.html som har ApS, stiftelse, huskelister, skat, moms og en del om den for jer meget vigtige ejeraftale

3

ikke nogen UK moms og hvad I skal sælge til vil jo i meget høj grad afhænge af hvad markedet vil betale, så det kan I kun selv undersøge, hvad kan markedet bære

4

Nej skidt ide da slutkunden så skal slås med moms og fortoldning - dropshipping fra Kina fungerer fra "ikke - til meget skidt" http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)