Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sandsynlighed for banklån?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Sep 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvordan er temperaturen på den aktuelle villighed blandt bankerne til at låne penge ud til iværksættere?

I mit tilfælde har jeg 100.000,- selv og har brug for ca. 250.000 mere.

Er det realistisk at låne og til hvilken rente ligger lån i denne størrelse normalt til?

I mit tilfælde skal der gåes udfra at der er en tilfredsstillende udarbejdet forretningsplan, plus realistisk opstillede budgetter.

Mvh Mika

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo umuligt at svare på - bankerne kigger jo på hvordan betalingsevnen er hos dig. Men umiddelbart er det jo altid godt selv at komme med penge, det kan bankerne godt li' :-)

Og fordi du får afslag i en bank, er ikke ens betydende med at en anden bank ikke kan sige ja.

Renten kommer jo igen an på så meget, ejer du f.eks. noget de kan få pant i, så er renten muligvis lavere - men igen det er jo også en forhandlingsspørgsmål. Jeg vil mene at renten bør være mellem 6-8% Men renten er én ting, du skal jo også kigge på stiftelsesomkostninger osv.

Men tag dog en snak med din bank, de er faktisk de eneste der kan svare på det, og nej - de bider ikke. De kan jo højst sige nej :-)

Held og lykke med projektet

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 46
Fra  Treemy ApS Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lave en fornuftig forretningsplan, evt markedsanalyse for at fastlægge afsætningen. ydermere ser de på sikkerheden du stiller. højere risiko skal normaltvis afvejes i en højere rente.

Tal med flere banker, store som små, og find det bedste tilbud.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Miwala:
I mit tilfælde skal der gåes udfra at der er en tilfredsstillende udarbejdet forretningsplan, plus realistisk opstillede budgetter.

Tilfredsstillende og realistisk? Har du haft flere øjne på dine tal og forretningsplan? I så fald er det vil bare at tage et stille møde. 

Når nu du har gjort dit forarbejde kan du også inddrage vækstkaution fra Vækstfonden, såfremt banken ikke er helt overbevist om din sikkerhedsstillelse. 

Det beviser altid seriøsitet, når du selv er i stand til at komme med en stor del af finansieringsbehovet.  

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:
Når nu du har gjort dit forarbejde kan du også inddrage vækstkaution fra Vækstfonden, såfremt banken ikke er helt overbevist om din sikkerhedsstillelse. 

Det er ikke korrekt. Som nystartet virksomhed, med et lånebehov på under 2.000.000 kr., kan du ikke selv inddrage Vækstfonden. Det er kun din bank der kan gør det, og det gør de vel og mærke kun hvis de vurderer at din økonomi er god nok til at de i forvejen selv vil låne dig pengene. Så vil de typisk forsøge at inddrage Vækstfonden for at minimere egen risiko.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære AnyFellow,

Har jeg nogensteds ytret, at dette skulle foregå udenom banken???

Jeg arbejder som BA'er ganske ofte med VF og deres ydelser, hvori jeg er meget kompetent.

Jeg synes du skal læse mit indlæg igen - så du kan fange indlæggets faktiske ordlyd.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære TrustedPartner

Har læst dit indlæg igen og synes ikke at indlæggets ordlyd: "...kan du også inddrage vækstkaution fra Vækstfonden..." lægger op til at inddragelsen kun kan ske gennem banken, som du mener fremgår klart.

Målet med mit indlæg var at gøre trådstarter opmærksom på, at det KUN kan ske, såfremt banken mener Vækstfonden skal inddrages, idet det er banken der laver kreditvurderingen for VF.

Det kan godt være du er kompetent, men jeg synes ikke dit indlæg var entydigt uden mulighed for en anden tolkning end den du mener.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til flueknepperiet:

"Kan du også inddrage vækstkaution i forhandlingen med banken, såfremt banken ikke er helt overbevist om din sikkerhedstillelse."

Jeg antager nok bare, at nogle af Animos brugere er i stand til at undersøge ting på egen hånd!

God aften.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften til dig også.

Forstår ikke nødvendigheden af din arrogante attitude. Det er ikke forfatteren af indlægget, der bestemmer hvordan et indlæg skal forståes.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo også en måde at undskylde dumhed;)

Du fortolker at trådstarter ikke har forstået, hvilket er rent hypotese, samt opbygger stråmænd over mit indlæg.

Derfor min irritation.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)