Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er inviteret til tvangsauktion - skal jeg komme?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har af Retten i Holstebro fået en invitation til tvangsauktion over en debitors hus.

Hun skylder mig ca. 22.000 kr., som der er dom for, og jeg har udlæg i hendes hus.

Jeg har nu fået salgsopstillingen for hendes hus inklusive den samlede opgørelse over de krav, der er imod hende.

Mit pant har prioritet nr. 11, og som jeg læser oversigten, skal budprisen lige op over en million kr., før jeg har en chance for at få noget.

I indkaldelsen står der, at jeg kan risikere ikke at få mit krav opfyldt, hvis jeg ikke møder op. Det er min vurdering, at budprisen ikke vil runde en million.

Jeg har temmelig svært ved at læse indkaldelsen, som efterlader mig med en række af spørgsmål:

1. Hvis jeg ikke møder op, vil min plads i pant-rækkefølgen så gå til den næste panthaver?

2. Hvis nogle, som står foran mig ikke møder op, vil jeg så stå tidligere i pantrækkefølgen?

3. Hvis budprisen ikke når millionen, er mit pant så tabt, eller følger det ejendommen og dermed den nye ejer?

4. Hvad sker der, hvis der ikke kommer nogen bud på huset?

5. Hvad sker der, hvis kreditforeningen - som selvfølgelig har prioritet nr. 1 - ikke accepterer buddet?

6. Kan det overhovedet betale sig at bruge en halv arbejdsdag på at tage i retten?

VH Hans

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender desværre kun svaret på 4 og 5.

Der vil der blive berammet ny auktion.

ofte vil kreditforeningen først møde op ved 2 auktion, da den såvidt jeg har forstået er uden mindstepris.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

1. Hvis jeg ikke møder op, vil min plads i pant-rækkefølgen så gå til den næste panthaver?

2. Hvis nogle, som står foran mig ikke møder op, vil jeg så stå tidligere i pantrækkefølgen?

Nej - pantrækkefølgen ændres ikke afhængig af hvem der møder op eller ej.

Hans Stokholm Kjer:
Hvis budprisen ikke når millionen, er mit pant så tabt, eller følger det ejendommen og dermed den nye ejer?

Ja, Den nye ejer kan forlange at du slettes af tingslysningsbogen. 

Hans Stokholm Kjer:

4. Hvad sker der, hvis der ikke kommer nogen bud på huset?

5. Hvad sker der, hvis kreditforeningen - som selvfølgelig har prioritet nr. 1 - ikke accepterer buddet?


Se Jørgens svar - med den tilføjelse at hvis du eksempelvis ikke får dækket dit pant ind ved auktionen, kan du, mod at stille sikkerhed for omkostningerne ved en ny auktion, forlange en auktion nr. 2.


Hans Stokholm Kjer:
6. Kan det overhovedet betale sig at bruge en halv arbejdsdag på at tage i retten?


Det ved du bedst selv. Big Smile  Men med mindre du selv vil byde eller måske vil fremtvinge en 2. auktion så bliver du hverken bedre eller dårligere stillet ved at møde op.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke den med risikoen er en generel beskrivelse de anvender.

Har hørt om eksempler hvor prioritetshavere har glemt en tvangsauktion med det resultat at ejendommen er solgt for langt under værdien.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Mon ikke den med risikoen er en generel beskrivelse de anvender.

Enig. Man kan sige at du kan forsvare din fordring ved at byde eller ved at kræve en 2. auktion hvis man får dækket sin pant. Næppe værd at slås for 22.000 kr (som allerede er delvist kompenseret via skattefradrag).

Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Nej, pladsen vil ikke gå til næste panthaver.

2. Pantrækkefølgen vil være uændret uanset om panthaver møder op eller ikke møder op.

3. Ja, pantet vil være tabt, men du har herefter et personligt krav mod vedkommende.

4. Det gør der.

5. Så kan de på egen risiko begære en ny auktion mod at stille sikkerhed for omkostninger ved ny auktion i håb om at en liebhaver eller anden panthaver laver et højre bud ved 2. auktion

6. Da du ligger som nr. 11 med dit trods alt meget beskeden pant, ville jeg ikke spilde min tid på at møde op.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange, fine svar.

Egentlig imponerende, at Retten ikke kan formulere det så præcist.

Jeg skal vist ikke i retten den dag.

- Hvis jeg nu skulle være så svineheldig, at der skulle blive en sjat til mig ved en auktion, som jeg ikke er mødt op til - hvordan får jeg så fat i de mange dejlige gysser?

Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Køber af ejendommen skal afregne salgsbeløb og omkostninger med panthavere mv. før skifteretten giver ham et skøde der kan tinglyses.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)