Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 drenge, under 18 og over 18 virksomhed, iværksætterselskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. May 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Min kammi og jeg tænker på at opstarte virksomhed. Han har drevet virksomhed før, hvilket gør at han har et CVR som han kan anvende igen. Jeg har endnu ikke fået svar på min dispensation på CVR nummer, så nu har jeg spørgsmålet.

Kan han ikke bare udbetale løn til mig, hvis virksomheden går godt? Han kan jo ikke betale udbytte til mig på nogen måde, når jeg ikke er over 18?

Victor

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jo han kan sagtens ansætte dig - bare han opfylder alle krav om det - herunder, så skal han jo have den lovpligtige arbejdsskadeforsikring lige så snart du står som ansat - og er det et selskab, IVS f.eks. så skal han også være omfattet selv lovpligtigtig (bod 5000 per mangel) uanset løn og omsætning - så det kender han i så fald nok til

Der er også andre alm regler for ansættelse - og af unge osv som han naturligvis skal overholde

Han kan også godt, hvis det er et IVS sælge dig en del af det - det skal du ikke være 18 for, og så kan du som også få udbytte. Igen - samme forsikringskrav + han jo står med hele direktør ansvaret og I skal absolut lave en ejeraftale der omfatter alt - også hvordan i kan blive skilt igen

Er det IVS og du skal med så overvej 55 kr efter min E_bog IVS som dækker alle de der lovpligtige ting, ejeraftaler, skat, moms osv http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html den kan i tygge igennem og siden ha som opslagsværk (findes også i paperback version)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. May 16
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad og sige jeg hjælper ham med noget og jeg er under 18, kan han så ikke bare give mig en slags løn og så ikke skulle have mig som værende ansat? Ligesom hvis du hjælper en anden virksomhed, så er du heller ej ansat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

jegeriværksætter:

Lad og sige jeg hjælper ham med noget og jeg er under 18, kan han så ikke bare give mig en slags løn og så ikke skulle have mig som værende ansat? Ligesom hvis du hjælper en anden virksomhed, så er du heller ej ansat

man er vel netop ansat hvis man arbejder for en anden virksomhed. Han kan risikere bøvl hvis han ikke sørger for at give dig de penge du skal have som alm løn med skattetræk. Han kan hænge på evt manglende skat og brud på kildeskattelov, så det gør han givet ikke hvis han kender reglerne. Helt tilsvarene hvis han beskæftiger nogen i egentlig beskæftigelse uden lovpligtig arbejdsskadeforsikring - men den kan givet også være deltids

Det er da ikke slemt at have en timelønnet - eller periodisk lønnet medarbejder. Hvis det er så stort et problem _ så ville jeg droppe projektet - Projektet skal gerne kunne bære i gør det seriøst, specielt af hensyn til ham over 18 med alt ansvaret

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)