Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytte fra driftsselskab til holdingselskaber og derefter udbytte til progressionsgrænsen

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisoreleven:

Husk på, at opskrivningen ved indregning efter indre værdi skal bindes på egenkapitalen og således ikke er en del af de frie reserver.

Der er vi ikke uenige - og derfor min bemærkning at det er mere end et par posteringer der følger med. Men det er den eneste farbare vej at gå hvis Holding skal kunne udlodde udbyttet i år.


Fra Hellerup
Tilmeldt 4. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Fra  Reinhardoil.DK ApS Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det korrekte ikke at:

udbytte ikke kan udloddes fra datter til moder i samme regnskab år ?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg gætter på at dit spørgsmål gælder situationen hvor driftsselskabet på generalforsamlingen for 2018 beslutter at udlodde udbytte. Må moderselskabet så i sit 2018 regnskab udlodde de samme midler som ordinært udbytte?

Svaret er ja hvis det pågældende datterselskab er indregnet efter 'indre værdis' metode i moderselskabets regnskab. Se mere her.

https://www.bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikler-2017/syv-regnskabstips-til-holdingselskaber

Alternativt kan moderselskabet beslutte et ekstraordinært udbytte (under hensyntagen til de regler der nu er for det) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

kontakt steffen Bering Jensen og få hjælp til at få det helt korrekt - det er gode penge at bruge her og Steffen virker klart kyndig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 4. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Fra  Reinhardoil.DK ApS Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.  Det jeg spørger om er

udbytte hensat i 2018 regnskab i 2018 står i Datterselskab som hensat udbytte vedtaget generalforsamling  i 19 - skal det reg i modersleskab i 2019, da det jo først vedtages i 19 selvom det er hensat i regnskab i datter i 18 regnskab ?

Det er ikke et spørgsmål om hvornår pengene kan skubes ud af moderslekabet til ejer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)