Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR-nummer

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Jeg planlægger at åbne en butik med genbrug/brugskunst/antik - ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det :-) Nå, men hvis jeg kun sælger brugte ting, skal jeg så have et CVR-nummer

Line 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis din omsætninger er sådan, at du kan forvente den overstiger 50000 kr på en hver 12 mdr periode frem og tilbage (løbende 12 mdr) Nej hvis ikke

det er samme beskatning i alle fald - moms er forskellig - 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :-) Så alt i alt: Hvis jeg tjener over 50.000 kr. skal jeg - ellers ikke?

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Line1990:

Tak for svar :-) Så alt i alt: Hvis jeg tjener over 50.000 kr. skal jeg - ellers ikke?

Hvilke fordele har du ved IKKE at drive det med et CVR nummer? Jeg har svært ved at se det, ift at åbne en fysisk butik. Alt fra regnskab, trække ting fra, moms, aftaler med udlejere osv er da alt andet end lige nemmere med et CVR nummer. Så hvorfor ikke skaffe dig et CVR-nummer? Så kan du selv fravælge det evt, men så har du muligheden for at køre din forretning over et CVR-Nummer. 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Dec 09
Indlæg ialt: 52
Fra  Struct Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Line,

Det er hvis omsætningen overstiger de 50.000 og IKKE det du tjener. Dvs hvis du køber vare for 49.999 og sælger dem for 50.001 så har du groft set tjent 2 kr men din omsætning er på 50.001 og dermed skal du moms registreres.

Tilmeldt 20. May 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med da jeg også er ved at starte op - men hvis man ikke tænker at overstige mere end 50.000kr på 12mdr, så kan man vel godt bare starte uden videre? 

Og hvis det så viser sig at det går bedre end forventet, kan man vel godt oprette CVR nr, eller...??

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

det nemmeste er bare at oprette en enkeltmands virksomhed, du skal blot opkræve moms og indberette moms.. thats it pretty much

det andet er noget vås i min verden ..men mindre du gerne vil forblive hobby virksomhed

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

2P's:

Jeg følger lige med da jeg også er ved at starte op - men hvis man ikke tænker at overstige mere end 50.000kr på 12mdr, så kan man vel godt bare starte uden videre? 

Og hvis det så viser sig at det går bedre end forventet, kan man vel godt oprette CVR nr, eller...??

ja så længe du momsregistrerer dig så snart det er ÅBENLYST at din OMSÆTNING (ikke overskud) vil komme til at overstige 50.000 kr på en hver 12 mdr omsætning regnet frem og tilbage. Det vil ofte sige, så snart du rammer 4.000 kr om måneden i omsætning der stiger langsomt, for så kan du se, du vil komme over de 50.000 på 12 mdr

Du vil jo så opleve, at du nu skal lægge moms på dine priser og dermed får du andre priser end inden, og det er ikke sikkert det opvejer en evt fordel ved at være uden moms inden.

Overvej stærkt min E-bog Personlig virksomhed der koster 55 kr (link) som har dette med og også omfatter PMV som er et CVR uden moms til de som venter under 50.000 kr i 12 mdr omsætning + en masse af det du skal vide for at drive personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det hele bunder i, at jeg er førtidspensionist og helst ikke vil at det får nogen indflydelse på det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det  gør næppe forskel i den sammenhæng. Du skal jo altid være sikker på at al indtægt angives til skat - og hvis du slet ikke må have en indtægt så kan du jo ikke drive noget uanset førtidspension eller andet

Det her må du jo hellere høre førtidspensions udbetalerne om så du ikke pludseligt mister den pension

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)