Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webside med salg af brætspil og spillekort

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Dec 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

Ja som overskrifrem siger så ønsker jeg gode råd ved oprettelse af webside med webshop til salg af brætspil og kortspil. 

Jeg har selv mit nyoprettede firma hvor jeg har skabt mit eget spil men ønsker nu også at prøve nye veje. 

Jeg har med stor glæde fulgt andre Aminoer få råd og potent vejledning herinde så nu prøver jeg selv. 

Skal man virkelig tage fat i hver enkelt spilproducent for at oprette sig som videredistributør af deres produkter eller hvordan går man nemmest igang?

Jeg kender til firmaer som Bergsala Enigma, Top Toy men er det dem man skal have fat i?

Havd med webportalen. Er der nogen måde at slippe uden om de kæmpe omkostninger der kan ligge i at drive sådan en?

og ja jeg er alene om det hele. Kunne da godt bruge en partner senere hen men det er jo et tillids-spørgsmål og en helt anden debat end denne tænker jeg. 😊

På forhånd tak. 

Mvh.  Kenneth

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Snekongen:

Skal man virkelig tage fat i hver enkelt spilproducent for at oprette sig som videredistributør af deres produkter eller hvordan går man nemmest igang?

Du skal oprettes som forhandler hos de enkelte distributører.

Hvis du søger på "brætspil distributør" på google vil du bl.a. finde:

http://www.hasbro.com/da-dk/customer-service/ 

http://www.gameinventors.dk/page/bliv_forhandler 

---

Snekongen:
Havd med webportalen. Er der nogen måde at slippe uden om de kæmpe omkostninger der kan ligge i at drive sådan en?

En webshop koster ikke nødvendigvis en formue. Tag et kig på Wordpress med WooCommerce som webshop.

Kontakt f.eks. https://erhvervshjemmesider.dk/webshop/ , som er meget aktive her på amino.

Mvh. Karsten Sønderup

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :-)

Som Karsten har korrekt skriver, så er der massere af muligheder for at få en professionel webshopløsning, til et overskueligt budget.

Som allerede nævnt bygger vi vores kunders webshops i det populære WooCommerce.

Send mig endelig en uforpligtende mail på simon@erhvervshjemmesider.dk, så kan vi tage os en dialog omkring dine muligheder.

Ha' en god søndag aften :-)

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kenneth,

Jeg har lavet websites siden 2009 i Wordpress og webshops i Woocommerce. Siden 2013 har jeg også været illustrator og designer på et strategi-brætspil, der nu er blevet til et computerspil. Vi har en prototype og er p.t. ved at prøve at udvikle den til undervisningsbrug. Så det er ud fra de erfaringer du får mine tanker her om hvad du skal gøre.

Allerførst - jeg er lidt usikker på om du nu kun søger en partner at forhandle dit spil, som Game Inventors, eller stadig søger gode råd til at producere, udgive og forhandle dit eget, eller begge dele. Nedenfor tager jeg udgangspunkt i at du vil selv - i hvert fald noget af tiden.

Så derfor:

1) Du skal ikke nødvendigvis bruge en hel webshop hvis du kun har et enkelt spil. Der er lidt som at skyde gråspurve med kanoner. Du kan fx få en plugin som Simple PayPal Shopping Cart og sælge med den:

https://wordpress.org/plugins/wordpress-simple-paypal-shopping-cart/

2) Wordpress er i min u-kritiske optik klart det software som er lettest at lære, som du selv styrer mest og som har flest udvidelsesmuligheder. Så lav et simpelt site i det til at starte med. Du kan se en ressource-liste her:

http://vita-via.dk/guider/hvordan-hjemmeside/

Jeg har også et step-by-step kursus liggende, men det er under udvikling for et forlag, så det vil jeg ikke linke til her. Men jeg vil godt sende dig en link privat hvis du er interesseret. (Det er gratis.)

Hvis du er villig til at investere tid i at lære softwaren til Wordpress - et par aftener til at starte, og måske en uge uden fjernsyn hver aften for at få rigtig godt styr på det, så er det billigt at lave din web-del og drive den. Du kan få hosting hos firmaer som One eller UnoEuro for omkring 20 kr. om måneden og 15GB lagerplads eller deromkring. Mere får du næppe brug for til at starte med.

3) Omkostningerne ved selv at producere og distribuere fysiske spil var en af de største årsager til at vi kastede penge efter at udvikle en computer-udgave, men jeg har hørt godt om print-on-demand game-sites som thegamecrafter.com. Så hvis ikke du allerede har overvejet det, så hav det inde over. Og hvis du skal have et lager af spil, og mangler kapitel til produktion, så kan du prøve at skaffe dette via en crowdfunding-kampagne på booomerang.dk og/eller Indiegogo.com, med mindre du selvfølgelig er så heldig at have investorer i ærmet!

4) Og så ender vi ved markedsføring, hvilket allerede er nødvendigt hvis og når du skal crowd-funde f.eks. Det er simpelthen alfa og omega at du bruger til på at vedligeholde og opdyrke et netværk af dem du tror kan være interesserede i at købe dit spil. Det ved du nok godt, men jeg understreger det bare her fordi hvis du kender f.eks. Wordpress kan du lave en pæn hjemmeside på en eftermiddag, så det er ikke det som nødvendigvis behøver at koste - med mindre du vil have prof hjælp til det. Og da slet ikke at vedligeholde sitet. Hvis du kan udvikle spil kan du også passe et website med eet produkt :-)

Vi valgte at prøve at lave en kombimodel hvor vi dels cuttede de løbende omkostninger ved produktion efter at computerspillet havde fået en prototype, og dels allierede os med netværk i undervisningssektoren for at kunne søge offentlige puljer med støtte kroner og lukrere på eksisterende markedsføringskanaler, som allerede sælger spil til aldersgruppen. Det har endnu til gode at kaste noget af sig, men er een farbar vej.

En anden er, ligesom med ethver andet produkt online, at finde de forskellige netværk hvor ens målgruppe agerer - hvad enten de er til amino eller til [indsæt genre]brætspil - og så rekruttere leads derfra, medlemmer til en mailingliste, og siden kunder.

Så kort sagt: Tag en hurtig beslutning omkring din hjemmeside, dediker en uges tid til at lave den selv, sæt en Paypal plugin på, og kom så igang med at markedsføre. Du kan altid overgå til dyrere og mere avancerede løsninger senere, som en stor webshop eller et andet betalingssystem. Sålænge du bare har besluttet dig for et domænenavn som er lig dit (spils) brand og holder ved det.

Slut på mine 2 cents. Håber de gav mening :-)

Ulrik

 

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 114
Fra  Inca Copenhagen I/S Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Har sendt dig en pb. Har lidt kontakter omkring spil, hvis du skulle være interesseret.

M.v.h.

Henrik

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Nu ved jeg ikke hvorhenne i landet du er, men hvis du har mulighed for det, så tag forbi Bastard Café på Huset i København og tag en snak med Bo eller Jost - de ved ting om brætspil. Derudover bør du kende til Papskubber og overveje om Fastaval er et arrangement du burde deltage - her kan du bl.a. møde folkene bag Bastarden og Papskubber.dk, se og snakke brætspil og meget mere. Helt sikkert et besøg værd hvis du kan lide brætspil.

Jeg kan se du har rigeligt med hænder, der gerne vil hjælpe med selve hjemmesiden, så det overlader jeg til eksperterne.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)