Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af B&B

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger info omkring opstart af B&B. Jeg har hørt/læst at man selv skal bebo 60% af ejendommen! Er det korrekt?

Er der nogen der ved, hvor jeg finder mere info om at starte B&B? F.eks. hvor mange lejere må der være ad gangen, hvornår er det et hotel osv.?

Vh Gina :-)

 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke meget om B&B, men først skal du være sikker på, at du faktisk må drive virksomhed fra din ejendom. Er der eksempelvis en lokalplan, som er til hinder for det, og hvis du bor til leje, så kan det være at den indgåede lejekontrakt er til hinder herfor.

Det gælder også for så vidt angår dit ønske om at opsætte skilte, eller lade din gæster parkere osv.

Derudover skal du overveje, om du har brug for ansatte, for så falder du jo straks ind under arbejdsmiljøreglerne, og det kan godt være, at dit hjem ikke er indrettet til at opfylde disse regler.

Jeg anbefaler dig også at tage fat i brandmyndighederne, da der garanteret er særlige regler, når man ønsker at have gæster til overnatning mod vederlag. Ligesom du nok bør høre fødevaremyndighederne om krav, hvis du vil servere morgenmad.

Endeligt bemærker jeg, at din ejendom, hvis du bruger den delvist til B&B eventuelt ændre status fra privat til blandet privat og erhvervsmæssig ejendom, hvilket har betydning for ejendomsværdifastsættelsen, for om avance ved salg er skattepligtig osv. Til gengæld er der jo regler for fradrag ved erhverv (dog ikke fradrag af underskud, hvis din B&B kun er det, som Skat betegner som hobbyvirksomhed).  - Du bør i også overveje om det er relevant med ansvarsforsikre dig, så du begrænser ansvar for skader m.v. på dine "lejere".

Eller måske skal du bare springe ud i det og blive klogere af din fejl hen af vejen.

Tilmeldt 15. May 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Rikke! Der er helt klart noget at have med i overvejelsesfasen. 👍
Og så tror jeg du har ret i, at man bare skal hoppe ud i det. 😃

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)