Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investerer du i dig selv?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hørve
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Lev Mere Skrevet kl. 01:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære med-amino!

Du starter virksomheder, du ejer virksomheder, du investerer i virksomheder... Måske er det stadig kun drømme, indtil videre...

Men investerer du i dig selv?

Tænk over det.

Du er primus motor i dit eget liv.

Det vil sige at DU er initiativtageren, du er den ledende kraft, der skal sørge for at alle dine drømme bliver båret ud her i livet.

Hvad ville du kunne udrette hvis du hverken kunne huske, tænke eller kommunikere?

Lige præcis, ingenting. Dine konkurrenter ville ELSKE det!

Men hvad nu hvis du kunne huske bøger udenad?

Hvad nu hvis du kunne tænke hurtigere?

Hvad nu hvis du kunne kommunikere mere effektivt?

Hvad nu hvis du var bare DOBBELT så udholden som du er nu?

Ville dit liv se anderledes ud?

Ville dine resultater afspejle din indsats?

Jeg tror de ville.

Jeg tror du ville vågne op hver dag og være spændt! Ikke bare fordi du havde sovet godt, vejret ikke var gråt, kaffen smagte rigtigt eller fordi der var en dag mindre til weekenden, men fordi at du dag for dag, sikker og vist, kunne se små forbedringer.

Forbedringer der alle sammen fortæller dig at du er på rette vej. Dine konkurrenter ville HADE det!

Jeg ELSKER at investere i mig selv!

Jeg ved at hver gang jeg investerer noget i mig selv, kommer det altid mindst 10X tilbage - og nej, jeg taler altså ikke om at gå i byen, købe 4 drinks, 5 shots, ødelægge døgnrytmen og gå i seng med en vildt fremmed, dernæst at stå op næste dag og spise pizza imens du plejer tømmermænd og ser det nyeste Game of Thrones afsnit. Måske hvis du droppede alkohollen og pizzaen kunne vi tale om det. Og nej, jeg taler HELLER ikke om dit nye IKEA skab, eller dit mega billige, men stadigvæk meget store fladskærms TV fra Elgiganten. Alt sådan noget får du i sidste ende kun mindre penge på kontoen af.

Når jeg taler om at investere i sig selv, mener jeg ikke bare at bruge penge på det du har lyst til. Det er helt fint, og en del af det at leve et rigt liv. Men det er ikke det jeg taler om.

At investere i sig selv er en filosofi, der minder om måden du ville smide penge i en virksomhed.

Den gode investor kender sit behov, har undersøgt markedet, kender den spiller han vil smide sine penge på. Er han sikker på at få sine penge igen? Selvfølgelig er han ikke det. Men han har allerede lagt planer for hvordan han håndterer et tab. Han har vendt oddsene til sin fordel.

Den dårlige investor, han smider sine penge i en virksomhed fordi hans ven sagde god for det, eller fordi han er fan af deres produkt. Han er så sikker, at han ikke engang kan forestille sig at tabe. Hvis han er heldig, rammer han guld, men han kæmper stadig rundt i blinde på et minefelt, og det er kun et spørgsmål om tid, før det går galt for ham.

Hvad adskiller primært den gode og den dårlige investor?

Hvis du sagde deres evne til at skelne en god handel fra en dårlig handel og en dårlig handel fra en god handel, ramte du hovedet på sømmet!

En god handel giver igen, en dårlig handel er penge i vasken. En god handel kan give andet end penge igen. Det kan være mere overskud, effektiv viden, uvurderlige evner og egenskaber, nye bekendtskaber og forhold, den idé du havde gået og ventet på.

Du kan også investere i meget andet end virksomheder, hvilket giver sig selv. Men noget man sjældent læser om, er at investere i sig selv.

Du kan investere i din krop, dit sind, din psyke, din generelle følelse af velvære, den viden du har, de mennesker du omgiver dig med (de påvirker dig på godt og ondt, hvad enten du vil eller ej), dine hobbier, de strategier du bruger dig af, dine visioner, dine mål, dine evner, i visse tilfælde tøjet du klæder dig i.

Tænk over det. Hvordan kan du ellers investere i dig selv?

Kunne du blive mere bevidst om hvor du brugte din tid?

En hurtig google-søgning afslører et ca. 33 millioner, enstemmigt JA. (Groft talt, men tid ER den mest dyrebare resource du har rådighed over, så det er ikke overraskende!)

Hvis du havde 10.000,- til overs og brugte dem på nye møbler, et nyt køkken, et nyt TV eller samtlige byture og fast-food... Ville du så blive ligeså lykkelig, som hvis du havde brugt dem på at forbedre et område af dit liv, hvor der VIRKELIG var noget der gik dig på, eller hvor du FAST havde en følelse af at ét eller andet ikke levede op til dine forventninger?

Hvilken mulighed ville gøre dig til en bedre iværksætter?

Hvilken mulighed ville gøre dig i stand til at opnå flere af dine drømme, og generelt set blive et mere lykkeligt menneske?

Hvilken mulighed ville gøre dig i stand til at have en mere positiv indflydelse på dine omgivelser?

For mig er svaret åbenlyst, og grunden til at jeg BRÆNDER for alt indenfor selv-udvikling. For jeg ved, at alt hvad jeg investerer i mig selv - hvad enten det er et kosttilskud der giver mig mere energi og klarere fokus, et kursus der forbedrer mine evner til at kommunikere, et nyt produktivitets-hack - så kommer det igen, og det kommer mindst 10X igen.

Den største fordel ved at investere i sig selv, er at alle kan være med! Vil du gerne i bedre form? Du behøver ikke engang penge for at komme i gang!

Når man begynder at tænke i de her baner, er det så simpelt et regnestykke at det ikke engang er fair for dine konkurrenter, ej heller dine venner der ikke tænker på den her måde!

Lad os se, 2.000,- på drinks i byen, eller 2.000,- på at lære at huske hele bøger udenad (det har jeg rent faktisk gjort, fuck alkohol :) .)

Har du nogensinde investeret i dig selv?

Var det bevidst eller ubevidst?

Hvad fik du ud af det?

Var det dét værd?

Ville du gøre det igen?

Jeg er spændt på at høre dit svar!

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg synes du skal bruge 2000 kr. på et kursus hvor du lærer at fatte dig i korthed :-)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Anders Bruun Rasmussen:

Jeg synes du skal bruge 2000 kr. på et kursus hvor du lærer at fatte dig i korthed :-)

YesBig Smile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:

Anders Bruun Rasmussen:

Jeg synes du skal bruge 2000 kr. på et kursus hvor du lærer at fatte dig i korthed :-)

YesBig Smile

Yes

Wink Og du behøver ikke at bogføre det som en omkostning.

Men en investering i din tid. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal investere det man selv ønsker som gør en glad og ikke invester i biler med mere fordi så er man smart med mere køb bilen for dig selv fordi du elsker den 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Sebastian Sativa:
Ville du gøre det igen?
Gøre hvad...?
Prøv lige et par korte sætninger at formulere hvad det er du vil have mig til forholde mig til.

PS: Jeg tror ikke du drikker - men der må altså være noget der holder dig i gang kl. 01.56 hvor du så samtidig er i stand til at skrive sådan et ordfyldigt indlæg med så mange indskudte / overskudte og hvad pokker der findes af sætningstyper.

PPS: jeg googlede lige dit efternavn  - https://www.google.es/?client=firefox-b#newwindow=1&q=Sativa Big Smile Cool

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Hørve
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Lev Mere Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:
Gøre hvad...?

Har du nogensinde investeret i dig selv? Hvis du har investeret i dig selv, på hvilken måde, og ville du gøre det igen?

Giver det mening?

Du skal læse spørgsmålene i lyset af det der kom før! Hvis du bare tager en tekst og plukker den ud i små bidder, er det jo klart, at den ikke er til at forstå Smile

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant emne.

Jeg investerer en del i mig selv, både direkte og indirekte. Jeg har overordnet set to fokusområder: Læring og infrastruktur.

Jeg afsætter hver uge 10-15% af min tid til at lære nyt (til tider mere). Jeg er softwareudvikler, og der kommer hele tiden nye programmeringssprog, frameworks, databasetyper etc., så jeg bruger hver uge 0.5-1 dag på at lære at benytte disse. Det øger klart mine kompetencer og min generelle markedsværdi, og det gør også arbejdet sjovere.

Jeg investerer også i infrastruktur, som indirekte også er en investering i mig selv. Eksempelvis har jeg rengøringshjælp, jeg har andre til at handle ind for mig og jævnligt får jeg også lavet mad som bliver leveret til døren. Jeg kan også lide at have et par lækre biler, så de uundgåelige daglige køreture tages med et smil, istedet for at surmule over turen hver dag.

Fra Hørve
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Lev Mere Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Interessant emne.

Jeg investerer en del i mig selv, både direkte og indirekte. Jeg har overordnet set to fokusområder: Læring og infrastruktur.

Jeg afsætter hver uge 10-15% af min tid til at lære nyt (til tider mere). Jeg er softwareudvikler, og der kommer hele tiden nye programmeringssprog, frameworks, databasetyper etc., så jeg bruger hver uge 0.5-1 dag på at lære at benytte disse. Det øger klart mine kompetencer og min generelle markedsværdi, og det gør også arbejdet sjovere.

Jeg investerer også i infrastruktur, som indirekte også er en investering i mig selv. Eksempelvis har jeg rengøringshjælp, jeg har andre til at handle ind for mig og jævnligt får jeg også lavet mad som bliver leveret til døren. Jeg kan også lide at have et par lækre biler, så de uundgåelige daglige køreture tages med et smil, istedet for at surmule over turen hver dag.

Fedt! Jeg også softwareudvikler Big Smile Lige for tiden er jeg med til at udvikle på et administrationssystem beregnet til ungdomsskoler. Vi er en lille 3-mands virksomhed, men jeg tror vi snart er oppe på 11% af markedet, hvis ikke lidt mere.

Men det er rigtigt, der er meget at lære indenfor vores fag! ½-1 dag er også en god sjat tid til at forbedre evnerne. Bruger du så nogen kræfter på at kunne klemme mere ind i din "studietid"? Jeg tænker, jo hurtigere du kan tilegne dig nye programmeringssprog, desto hurtigere må dine evner vel vokse, og deraf dine muligheder og din markedsværdi. Større markedsværdi = flere forfremmelser og bedre jobmuligheder = federe job og bedre løn. Hvis du nu for eksempel, kunne halvere din studietid til 1/4-½ dag og få det samme udbytte som før, kunne du jo bruge resten af dagen på at lege med sportsvognene, eller hænge ud med vennerne eller familien. Du kunne også beslutte dig for bare at lære dobbelt så meget. Så vi taler jo et udbytte på enten forbedret livskvalitet eller flere penge at råde over. En sund omgang procesoptimering kan man vel kalde det Smile Carsten, er det noget du nogensinde har tænkt over?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktisk procesoptimeret min læring ret meget. Jeg har et system jeg bruger, som giver mig en god udnyttelse af min tid. 

Men indimellem har jeg dog også bare lyst til at fordybe mig i noget, uden at tænke over hvor meget tid jeg bruger på det, og om tiden er brugt bedst muligt. Lidt som at læse bogen, istedet for at se filmen. 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)