Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg ? hævet løn uden skat i selskab

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Hørsholm
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Bannermander

Kan se at du har fået gode feedbacks om hvad du skal gøre i din situation - som lyder helt fornuftige.

Hvis du har brug for hurtig og professionel assistance er du meget velkommen til at kontakte os - vi har en del mindre virksomheder vi laver både løn, bogholderi og sparring med indenfor næsten alle brancher :-)

De bedste hilsner

Marianne

Tilmeldt 14. May 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle der har svaret

Jeg har snakket med min revisor og det ulovligt aktionærlån 😧 Skal til møde med min chef for at forklare situationen den bliver ikke køn 😕 Tak for alle tilbage meldingerne 😁

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Bannermander:
Skal til møde med min chef

Øeh, din chef? Er det ikke dit firma?

Bannermander:
det ulovligt aktionærlån

Jaja, det lyder værre end det er, meen helt godt er det nu ikke. Jeg er nu sikker på, at Skat vil være positivt indstillet, fordi du selv kommer OG HVIS pengene kan falde umiddelbart.

Bannermander:
den bliver ikke køn

Spis brød til. Det skal nok ende godt, hvis pengene er der :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror man skal tage revisor med til møde med skat evt - det er svært at bortforklare og slippe for en dobbelt skat - så det kan være gode penge at betale sig til hjælp med at forklare til skat

Jeg er heller ikke med på den med chefen der skal tales med, ud over I var to i det IVS - og måske den anden er chef - men er han det og har han kendt til løn uden skat, så må han jo som chef ikke bare skyde alt over på sin medejer - der misser jeg nok noget?

Se i alle fald at ager så det er DIG der taget initiativet vil jeg råde til - og gør det meget gerne med en der taler skats sprog og kan forklare - NO bad intention - bare helt misset regler og vil gerne betale skat

Lad os blive klogere ved at høre hvordan den bedst bliver løst 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jeg tror man skal tage revisor med til møde med skat evt - det er svært at bortforklare og slippe for en dobbelt skat - så det kan være gode penge at betale sig til hjælp med at forklare til skat

Jeg er heller ikke med på den med chefen der skal tales med, ud over I var to i det IVS - og måske den anden er chef - men er han det og har han kendt til løn uden skat, så må han jo som chef ikke bare skyde alt over på sin medejer - der misser jeg nok noget?

Se i alle fald at ager så det er DIG der taget initiativet vil jeg råde til - og gør det meget gerne med en der taler skats sprog og kan forklare - NO bad intention - bare helt misset regler og vil gerne betale skat

Lad os blive klogere ved at høre hvordan den bedst bliver løst 

vh John Hannover

Var der ikke nget med at SKAT har udarbejdet en vejledning til hvordan dobbeltbeskatning kan undgås?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Var der ikke nget med at SKAT har udarbejdet en vejledning til hvordan dobbeltbeskatning kan undgås?
tror det er denne som omtales her - Virker jo muligt at undgå en stor omk. hvis man reagerer korrekt - og har pengene og kan klare den tydeligvis ganske omstændig tur man skal igennem, når man er kommet ind i nyt regnskabsår -

Netop derfor vil det nok være endnu mere klogt at have en dygtig rigtig revisor med til råd  og evt samtale med skat. 

Kendte den ikke selv så tak Arguins

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
Jeg tror man skal tage revisor med til møde med skat evt - det er svært at bortforklare og slippe for en dobbelt skat - så det kan være gode penge at betale sig til hjælp med at forklare til skat

Først og fremmest ville jeg selv bare få korrigeret løn og få indberettet til SKAT. Hvis SKAT vil se på fejlen så lad dem selv finde problemet. Når der er tale om ulovlige aktionærlån, overtrædelse af kildeskatteloven mv. så er der ingen grund til bevidst selv at bede om flere problemer end højst nødvendigt.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Jeg tror man skal tage revisor med til møde med skat evt - det er svært at bortforklare og slippe for en dobbelt skat - så det kan være gode penge at betale sig til hjælp med at forklare til skat

Først og fremmest ville jeg selv bare få korrigeret løn og få indberettet til SKAT. Hvis SKAT vil se på fejlen så lad dem selv finde problemet. Når der er tale om ulovlige aktionærlån, overtrædelse af kildeskatteloven mv. så er der ingen grund til bevidst selv at bede om flere problemer end højst nødvendigt.

Absolut enig, ingen grund til at invitere til problemer!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Jeg tror man skal tage revisor med til møde med skat evt - det er svært at bortforklare og slippe for en dobbelt skat - så det kan være gode penge at betale sig til hjælp med at forklare til skat

Først og fremmest ville jeg selv bare få korrigeret løn og få indberettet til SKAT. Hvis SKAT vil se på fejlen så lad dem selv finde problemet. Når der er tale om ulovlige aktionærlån, overtrædelse af kildeskatteloven mv. så er der ingen grund til bevidst selv at bede om flere problemer end højst nødvendigt.

Lyder fornuftigt nok men kan man som selskab lave en lønindberetning til bage til 2015 med skat stadigt - for det er vel nødvendigt som det første - og så skal man vel følge alle de ganske besværlige regler angivet i http://www.blicher.dk/blicher-aktuelt/arkiv/blicher-arkiv/ulovligt-aktionaerlaan/  rent regnskabsmæssigt i selskabet - og mon trådstarter kan det?

Tror du ikke stadigt en revisor vil være ret nødvendig - men ja, måske uden skats involveren - for indberetter man bare og ikke får resten ret - gæld i selskabet 31/12 osv så vil det vel alt andet lig være langt værre at blive opdaget, end hvis man har fået alle de ting ret?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal en revisor ind over, ja.

SKAT skal ikke indblandes. Jeg vil formode at godkendte revisorer har adgang til al nødvendig info til behandling af en sådan sag.

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)