Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør jeg ? hævet løn uden skat i selskab

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 14. May 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Det er lidt pinligt det her 😕

Jeg er medejer i et firma hvor jeg får udbetalt udbytte (løn) hver måned, det der er med det er at de revisorer jeg har benyttet mig af igennem firmaet har ikke været til at komme i kontakt med og har derfor ladet det "ligge" mht. Hvad jeg har skulle gøre med indberetning af løn osv. Da de ikke har gidet at forklare mig hvad jeg skulle gøre.
Jeg har givet mig selv løn igennem året uden indberetning af noget som helst, mine bekymrende spørgsmål lyder;

Hvad gør jeg når jeg skal indberette et helt års løn?
Kan SKAT tage ens hus hvis man ikke har indberettet løn ?
Betaler man den skat man skylder over næste år (hver måned) eller hvordan?

Jeg ønsker på ingen måder at snyde SKAT eller andre er bare frustreret over at man ikke en gang kan hjælpe en når det er første gang man prøver at være selvstændig 😕

Hilsen Bannermander

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal du have helt syr på hvordan du indberetter løn? Så læs denne wiki om indberetning af løn, så er du helt sikker på at du gør det rigtigt.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må forklare om du har personlig virksomhed eller selskab

I personlig virksomhed betaler du som udgangspunkt skat af dit overskud og dine hævninger har ingen betydning, da de sker i status og ikke påvirker det resultat du betaler skat af

I selskab er der ganske uheldigt og kan blive dyrt da det vil kunne være ulovligt aktionærlån

Derfor afgørende om det er personlig virksomhed med alm personskat eller - VSO eller selskab (IVS + APS)

Nej det tager jo ikke huset, men de kan jo give en bod - afhængigt af det ovenfor + kræve skatten og ja der kan de da pante i huset 

Jeg synes du skal lade være med bare at give revisorer skylden - Du har da godt været klart over, at der var skat i en eller anden form, og kan vel ikke undre dig nu over, at du måske skulle af med noget skat - men det hele afhænger af formen. Er det personlig virksomhed - har løn/hævning ingen betydning og resultat samlet indberettes bare via udvidet selvangivelse  og du får så rente tillæg for ikke at ha betalt skat til tiden - 

Er det selskab - så skal du ha hjælp NU

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Skynd dig at få det efterindberettet. Skatten betaler du nu i forbindelse med du vil få en ny årsopgørelse. Selskabet skal i lighed med andre indeholde a-skat af lønnen. Ulovlige aktionærlån er ikke godt og kan medføre dobbeltbeskatning hvis du er uheldig. 

Normalt hæfter man ikke personligt for et selskab men her er der nogen der har sovet i timen så ledelsen kan komme til at hæfte for den manglende betalte skat. 

Hvis du har mere end 20.000 i restskat betaler du det skyldige beløb herover 3 rater efter sommerferien. Har du under kan du lade restskatten rulle videre til 2017. 

Tilmeldt 14. May 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo selvfølgelig ved jeg da der vil komme en skatte regning ..Det var bare om man fik et girokort på det man skylder eller betaler det mere i SKAT hver måned.
De revisorer jeg brugte sagde at jeg bare skulle ligge penge til side også tog vi det sidst på året, syntes bare det lyder mærkeligt at man kan det?
Det er et IVS firma.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har dermed optaget et ulovligt aktionærlån i IVS. Jeg formoder at dit IVS pt ikke har den krævede selskabskapital på 50.000kr , som kræves såfremt beløbet skulle beskattes som udbytte.

Kontakt en revisor, med henblik på at få hjælp til indberetning til SKAT og korrekt behandling i selskabets årsrapport. Det kan kun gå for langsomt!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Bannermander:
De revisorer jeg brugte sagde at jeg bare skulle ligge penge til side også tog vi det sidst på året, syntes bare det lyder mærkeligt at man kan det?
Det er et IVS firma.
ja den er ikke god - og det kan ikke være rigtige revisorer (ubeskyttet tittel) som siger bare udbetal løn i selskab og så tager vi skatten sidst på året. De må have tænkt personlig virksomhed hvor man kan hæve som man vil, men de kan ikke have tænkt IVS.

Du skal derfor have fat i en RIGTIG godkendt revisor som NU hjælper dig med at få dette på plads (udlæg eller hvad han kan stå inde for - udbytte hvis kapitalen stadigt så er over 50 t eller hvad pokker der er muligt) og en omgående ordning skal det være, for ellers kan det blive alvorligt

Det er ikke så meget om hvornår du skal betale - større beløb omg - mindre kan som du ser i andre svar skydes frem - det er at du har foretaget noget ulovligt _ aktionærlån vil det være,  ved at hæve løn - måske flere gange over lang periode i et år der nu ligger over 5 mdr tilbage, uden indberetning.

Læg dertil at den officielle årsrapport jo skal ind om max 15 dage - og dette bør klart være helt løst inden. Ring tirsdag til nogle reg/aut/godkendte revisorer og få det på plads. HVIS de der gav dig råd om bare at vente med skat - ER rigtige revisorer (check det) men missede at du var IVS - så er de jo oplagte til at tage sagen. God vind med det - du virker jo klart ikke til en der ville snyde, men du skal vide meget mere om IVS uanset hvad.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. May 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Puha det lyder ikke godt 😕
De ved godt at det er IVS vi er flere der er medejer I firmaet. Der er indskudt 1 kr. I firmaet.
Kan godt se det er noget Lo** 😕

Jeg har fået et møde med en rigtig revisor igennem et venne par i morgen så må vi se om det er helt galt ..

Tak for tilbage meldingen 😊

Fra Brøndby
Tilmeldt 1. Mar 16
Indlæg ialt: 4
Fra  Gratisal ApS Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hej Bannermander, 

Vedr. løn, så kan du med fordel bruge det nye lønsystem Gratisal, som du finder på gratisal.dk. Systemet er gratis.

Supporten hjælper dig i gang med 30 min gratis online support, så du kan køre lønnen efterfølgende selv. 

Har du husket at få registreret selskabet som arbejdsgiver på virk.dk.

Dbh

Frants

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Bannermander,

Hos Bluegarden kan vi hjælpe dig med at få beregnet og indberette lønnen korrekt for 2016. Til fremtidig løn vil jeg anbefale dig at kigge på vores LønAdministration (http://www.bluegarden.dk/Loesninger/LoenAdministration), hvor vi klarer alt omkring lønnen for dig, så du ikke kommer i en lignende situation.

Hvis du har spørgsmål til løsningen er du meget velkommen til at kontakte undertegnede på tlf. 42 82 22 26.

God dag :)

Venlig hilsen

Tine Heilskov Henriksen, Bluegarden A/S

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)